Delka podpory jednotlivych distributoru

Zdenek Kabelac kabi na i.am
Pátek Únor 21 12:19:57 CET 2003

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         Hmm... ale nevsiml jsem si, ze by cast, ktera stoji na me strane neco
> takoveho pozadovala... co by to tak na serveru delalo? (Prosim
> argumentujte relevantne!)

No ja jsem thread pochopil tak, ze uzivatele pozaduji, aby nekdo
supportil distribuci treba 5 i vice let - nevim jakou predstavu mate
o supportu Vy - tady to budeme muset naspecifikovat.

Navic z meho subscribe je patrne ze jsem Debianista a moc se nezajimam
o to jak tohle funguje v Suse, RH, ci dalsich distribucich.

Pro me podpora znamena ze ja udrzuji svuj balik tak abych jej mohl
kompilovat bez problemu na posledni  Stable distribuci a jede i na
Unstable. S tim ze opravuji chyby reportovane lidmi.

Ale uz se vskutku nezabyvam tim zda-li me program pobezi na 5 let
starych knihovnach (ostatne mam snad i pocit ze pred peti
lety ty knihovny vubec nebyly)

Debiani support funguje pro stable tak, ze se opravuji zpravidla
security bugs plus nejake zavazne hlavni chyby v dulezitych programech
typu libc apod - ale rozhodne se neupdatuje/nevyviji dalsi 4000 baliku.
K tomu je proste urcen unstable.

>         A vadi to snad Linusovi? To je snad problem 'dodavatelu' modulu, ze
> mohou kazdou chvili vyhodit cast sve produkce...:-)

Nemuseli by nic vyhazovat kdyby si nehrali na tajnustkare...

>         Delate to realne nebo si to jen myslite? Proc jsou problemy s
> rozchazenim 3D v Linuxu (kazdou chvili nejaky dotaz ne zrovna od
> BFU...), proc nejede 'moderni' zvuk, kompatibilita zakladnich 'core'
> komponent systemu je taky kapitola sama pro sebe...

Vzhledem k tomu, ze jsem spolupracoval na supportu napr. Averky, SBLive,
Matroxky, tak si myslim, ze vim o cem mluvim :)

>         ??? Kdyz to chcete a vyhovuje Vam to, proc to neudelate? Jaky 'ostatni'
> soft zaplatite s OS (pominme definici, co MS povazuje za soucast OS a co
> jsou opravdu aplikace)?

A proc bych to mel delat - ja jsem happy s linuxem - a kdyz me neco
chybi tak si to napisu :) - priklad s WinXP byl ciste hypoteticky...

>         Zrejme jste nepodchytil to,ze Fortran vs. C/C++ je IMHO (ac ho neumim,
> znam jen par zakladnich konstrukci) daleko vice nezavisly na celem okoli
> nez treba C/C++... To je jako byste rekl, ze kdyz to prelozim do
> *.o/*.lib a dodam, tak to vsude pojede... - zrejme jste nezachytil zmenu
> rozhranni napr. u ABI (C++)... -> musite prelozit vse v systemu (co je
> psano v C++) na nove ABI abste mohl pokracovat...

Ano prave proto rikam - jednou za dva roky proste prejdete na novejsi
Stable - delat podporu tak aby vsechnou soucasne bezelo s novym i starym
ABI by vedlo k tomu ze mate vsechno od C++ v systemu 2x - dekuji
nechci...
(A opet pripominam - jsem Debianni developer a perfektne vim o cem
mluvim
a vim jake problem se soucasnym g++-3.2 jsou --   ci-li rict zrovna me,
ze jsem nezachytil zmenu me pobavilo :) - ja uz pred rokem konvertil
hodne programu na bezproblemovou kompilaci s novym c++.

>         ??? Ja mam za to, ze tu podporu dostanou ve svem dusledku vsichni... -
> skutecne si myslite, ze cena WinNT v roce 1997 proti 6 lete podpore byla
> kralovska? (srovnam-li to napr. s RH AS * 6 (teoretickych) let -
> samozrejme porovnavam server nikdo wrks!)

Vas 6 let stary WinNT bez udrzby vam rozboura kdokoliv behem nekolika
minut.

Ja mam na systemu jiz od 'Bo'-times Debian, ktery se jen a pouze
upgraduje -
(dalo by se rici takovy kontinualni tok service-packu :)

Instalaci ServicePack proste beru jako apt-get upgrade.
Jak to resi RH neni muj problem ani starost :)

Ja myslim, ze tohle se nejak zvrhava - napiste co si presne predstavuje
po pojmem  podpora distribuce - mozna je to jenom v tom, ze si vzajemne
nerozumime terminy.
--
  .''`.
 : :' :    Zdenek Kabelac  kabi@{debian.org, users.sf.net, fi.muni.cz}