SUSE graficka konzole pod RH 8.0 ?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Únor 25 02:18:50 CET 2003

On Tue, Feb 25, 2003 at 01:37:18AM +0100, Matous Jan Fialka wrote:

> Videl jsem bezet SUSE Linux 8.x a nemohl jsem si nepovsimnout, ze ma zabudovanou
> jakousi "zvlastni" konzoli. Misto klasicke textove ci RH graficke je u
> SUSE jakasi graficka konzole "prazvlastni" (Obrazek na pozadi? Konzole
> v mensim okne uprostred? Nebo tak nejak? Jen jsem to zahlid...)
> Jelikoz jsem ale verny RH, avsak toto specialni reseni od SUSE se mi
> velice libi, rad bych se zeptal, jestli to nekdo pod RH nerozchodil a
> pokud ano, tak jak? Mam RH 8.0 :)

Zkoumal jsem to kdysi v SuSE 7.3 a už si to moc nepamatuji. Ten obrázek
tam nakreslí initial ramdisk, předá se jako parametr příkazu mk_initrd
(soubor ve formátu JPEG). Co by mohl být problém, je patch do jádra,
který umožňuje zadat polohu toho okna na stránce - dělá to příkaz
/bin/splash, který prostřednictvím /proc/splash předá jádru informace
o rozměrech a poloze toho okna, kam se smí psát. S tím patchem by mohl
být trochu problém (ale možná má Redhat něco podobného), jinak by to
mělo fungovat bez problémů.

                                                         Michal Kubeček