Tak se nam rozsiruje asi oblast odpurcu linuxu? :-)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Leden 8 10:51:33 CET 2003

peak na argo.troja.mff.cuni.cz (Pavel Kankovsky) writes:

> Vlozit tam svou vlastni CA mozna pujde, ale nejspis to bude k nicemu,
> protoze jedna ze zakladnich idei Paladia (byt patricne zamlzovanych) je
> ta, ze nekdo jiny muze kontrolovat, jestli mi tam bezi "ten jediny spravny
> software" (a ten Fritz-chip je ta pata kolona, co to bude umoznovat).
> Tzn. soubory z MS Office uz nepujde nacist do jineho programu, na
> Palladium-enabled web se nepodivam, pokud nebudu mit schvalenou verzi
> MSIE, atd. Welcome to the brave new world.

No nevim, jestli to presne chapu, ale co se tyka toho dokumentu z MS
Office, tak tam to ma byt tak, ze nektere casti dokumentu budou
zasifrovane Palladiem a pri pristupu k temto castem bude MS Office
zadat o klic, aby to mohl zobrazit. Pricemz se zkontroluje, jestli
pristupuju k tomuto dokumentu z certifikovaneho programu. Nikdo ti
nebrani si ten soubor otevrit treba ve vi, ikdyz ti to na nic
nebude :-) (zasifrovane casti nebude mozne v certifikovanem programu
zkopirovat do jineho nezasifrovaneho dokumentu, atd.)

Takze ja zas nevidim nejaky zvlastni problem omezit dotazovani pouze k
tem vybranym serverum, atd.

Mam pocit, ze takove veci maji sanci se prosadit ve firemni sfere v
USA a vsude tam, kde se pracuje s nejakym druhem tajemstvi (hlavne
obchodni, tajemstvi na urovni bezpecnosti statu na takove krabici
nikdo uchovavat nebude a to dokonce snad ani v USA). Dalsi moznosti
pouziti jsou pak samozrejme na prehravani ruznych "umeleckych del"
typu mp3 nebo videa a je to vyhodne hlavne pro ruzne Disneye a RIAA,
ale nevim, jak moc velkou sanci to ma proniknout do skutecnych PC. V
jednoucelovych krabicich bych tu sanci videl dost velkou.

Brno, Czech Republic