Tak se nam rozsiruje asi oblast odpurcu linuxu? :-)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Leden 8 13:07:03 CET 2003

dobes na tesnet.cz (Michal Dobes) writes:

> V jakem duchu?
> Kdyz jsem se na to dival jak s tim hned zacli, tam tam bylo vyjadreni
> MS, ze pod jejich systemem bude umozneno vyuzivani sluzeb jen cert.
> aplikacim s certifikatkem od MS, ten nebude ale davat na produkty
> tretich stran (jine aplikace na tom stroji samozrejme pobezi,
> ale nebude jim umozneno vyuzivat sluzeb paladia).

No jenomze to se tykalo prohlaseni MS o spousteni sw tretich
stran. Neznamena to, ze pod Palladiem nepujdou spoustet jine OS, ktere
nebudou umoznovat certifikaci sw tretich stran.

> Pak jsem si vsiml i nejakeho vyjadreni Autodesku, kde docela prskal
> taktez v tomto duchu, nebot by se mu to libilo jako nahrada HW klicu
> a par dalsich opicek s DWG soubory, a ze jako to nepujde.
> Nebo se v tomto neco za posledni pul rok zmenilo?

Ja si myslim, ze MS stejne bude muset ustoupit a umoznit spoustet
programy, ktere jsou certifikovane nejakou jinou CA nez
Microsofti. Jinak by je US vlada hnala s takovym sw pekne
daleko. Jiste netouzi davat sve zdrojaky certifikovat nejakemu
pochybnemu MS.

Nehlede na to, ze MS je v tomto ohledu docela maly pan, kdyz si
uvedomime, ze za tim stoji jeste Disney, Warner nebo Sony.

Brno, Czech Republic