SW RAID

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Úterý Leden 14 23:53:00 CET 2003

Dne Tue, Jan 14, 2003 at 06:09:09PM +0100, Tomas Hlavacek napsal:

> jestli by sel s takovymhle pseudo-HW radicem slo vytvorit pole v
> degradovanem modu, udelat na nem fs, nakopirovat data a pridat druhy

Promise tohle umi, ale duplikace dat musi probihat jeste nez masina
nabootuje, neni ji mozne provest za behu stroje (teda u tech levnejsich
variant co jsem videl).

> cenu nesrovnatelne nizsi, nez SCSI RAID radic, zajisti temer to same.
> duvod proc bych takovy radic netlacil do Linuxu, je to, ze SW RAID je v
> Linuxovem jadre dost dlouho (ano, priznavam, jsem mlady a nic

Jeden zasadni rozdil tu je. Kdyz odejde SCSI disk v poli, tak pole v 99%
pripadu bezi dale. Kdyz zacne IDE disk v poli hlasit lost interrupt a
opakovat cteni, tak v 99% pripadu je nutne restartnout masinu, aby se to
srovnalo. Takze jak SCSI raid tak IDE raid zvysi sanci, ze nprijdete o data,
ale jen SCSI raid zajisti nepreruseny provoz.

Ale ja sam IDE raid doma mam. Pri dnesni spolehlivosti disku se mi to zda
jako rozumne investice a vzdycky jsou data, ktera neni treba zalohovat
(pripadne se nevejdou na zadne dostupne drahe medium, ale na druhou stranu
jejich obnoveni chvili trva.)

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
   bud vlastnimi schopnostmi,
   anebo hlouposti jinych.