RedHat vs Debian

Petr Balas petr-news na balas.cz
Čtvrtek Leden 23 21:46:48 CET 2003

Dan Bar wrote:

> [...]
>
> uz nejaky cas pouzivam RedHat a jsem s nim pomerne szity. Tim myslim ze
> jsem zvykly na directory layout, umisteni conf souboru. A vubec
> instalaci a nastavovani systemu (temer vsechno, kde to ma pro mne
> vyznam, delam rucne).
>
> Nicmene ted se mi dostalo nekolika impulsu, ktere mne primely k uvaze o
> prechodu na Debian.
>
> Nemam zajem vyvolavat nejaky flame-war, chtel bych se jen zeptat lidi
> kteri necim podobnym prosly (a prechod dokoncily), nakolik je "admin's
> system interface" odlisny oproti RH a jake ma (z vaseho pohledu) Debian

Editace souboru v /etc. Software ktery nema konfiguracni soubory pod
/etc je opatchovan tak, aby jeho konfuguracni soubory byly pod /etc
(dokonce i qmail ;-)). Nadstavby pro administraci mozna nejake
existuji ale nikdy jsem je nepouzil.
Jinak struktura adresaru je velice konzistentni.

> instalace,

Pokud clovek vi co chce tak bezproblemova. Zadna automatika (t.j. zadna
autodetekce hardware).

> updatovani,

prechod na novou verzi obvykle spociva v pripojeni se na cilovy system prez
ssh a "apt-get update" a "apt-get dist-upgrade". Debian nepotrebuje penize
za novou verzi a IMHO je to znat.
Security opravy jsou backporty oprav z poslednich verzi do verze pouzite
v Debianu t.j. nestava se, ze security fix zmeni format konfiguracnich
souboru ci neco podobneho. Jinak "apt-get update" a pote "apt-get upgrade"
je obvykle vse, co je potreba udelat.

> rekompilovani balicku atd.

To je problem. Debiani balicky maji velice silne zavislosti a nahrazeni
balicku svou prekompilovanou verzi nemusi byt trivialni. Na druhou stranu
kouknete se, co budete potrebovat - je slusna sance, ze v Debianu uz je
vse potrebne (ja zatim neprekladal nic mimo kernelu).

Jinak stable Debian byva dost konzervativni a jeho balicky dost stare
(tech nekolik milionu podporovanych architektur je znat - vychytani chyb
chvili trva). Pro pouziti na workstation doporucuji spis testing.

P.S. to zas bude flamewar
--
Petr Balas (petr at balas dot cz)