Antivir

Čtvrtek Leden 30 08:06:14 CET 2003

Peter Surda wrote:
> Vsimol som si, ze ceny su teraz skutocne ine ako ked som to testoval pred pol
> rokom, ale obsahovo som zmeny nezbadal.

	No treba takova, ze nekoupis jednu licenci...:-) (driv to slo, dneska
uz ji neprodaji - minimalni pocet je pry 5 kousku)

> Som asi slepy, ale webstranka hovori: "Kaspersky^(TM) Anti-Virus for Linux
> file server is anti-virus software protecting against all malicious codes
> intended for file and application servers running on Linux platforms".
>
> O licenciach na klienty sa tu nic nehovori a "application server" podla mna
> vystihuje to, co robi sendmail. Vyslovene sa hovori "server", co znamena, ze
> sa nan napajaju clienti.

	Jen aby toto bylo napsano v licenci a ne popisu produktu...

> Maju sice "Antivirus Protection for e-mail Gateways", ten ta vsak nikto nenuti
> kupovat. Amavis zvlada aj nedemona aj demona z tej "normalne" servrovej
> verzie (okrem toho ma ochranu proti spamu a vie pouzivat viac AV-engines
> paralelne). Ked si kupis Win98, tiez na nom mozes nainstalovat apache a
> prevadzkovat webstranku a M$ ta nenuti kupit si W2K a IIS (teda hovorit mozu
> co chcu, ale licenciu neporusujes).

	Co lze realne koupit v CR je napr. toto:

KAV Business Optimal Sendmail/Qmail/Postfix/Exim (počet licencí = počet
mailboxů)

[vytazeno primo z ceniku - jak vidno, chci scanning na MTA (jak spravne
kolega Sury podotkl, nemusi to byt MTA + MDA) a oni se pidi po poctu
mailboxu - co kdyz je jeden - nazyvam to domenovy kos...]

> Aha. Ja take volam mail server :-)

	Mail server oznacuji stroj, ktery zaroven slouzi skutecne jako server
pro IMAP, POP3 apod. - mail hub obecne takovou aplikacni funkcionalitou
oplyvat nemusi - staci mu zustat u SMTP protokolu...

> Antivir na webhosting? Ved to neni az taka velka zataz, staci kontrolovat
> uploady, a je este nizsia, pokial pouzivane AVprogramy bezia ako demony (to
> vie momentalne skoro kazdy).

	Ja si to myslim rovnez, P4 s 0.5GiB RAM tech 200MB posty denne zvladne
levou zadni, bohuzel nikdo mi to neni schopen nabidnout ani z hlediska
licence, natoz cenu... dalsi sranda je pri rustu (+ POP3 ucty, domeny
apod.) To bys neveril, jake ukazatele mohou hrat roli pri urceni licence
a vysledne ceny, kam se hrabe Oracle se svymi MHz, procesory, klienty atd.

 > To je nieco uplne ine ako povedali mne. Mne nic o "staniciach" a
"servroch"
 > nehovorili, zaujimal ich len pocet uzivatelov.

	Presne, protoze ty servery mas v cene..:-) - je dobre cist
licence...(originaly, ne nedomrle pokusy o preklady)

 > Neplet si aplikaciu a licencie. Aplikacii je pocet licencii
ukradnuty, ale
 > pravnikom nie.

	Ja vim, ale mne staci skutecne v pripade Sophosu (jinak s nim jsem
spokojeny) SAVI na mail hub - bez ohledu na pocet mailu, schranek,
uzivatelu (copak schranka = uzivatel!?) a jinych nesmyslu, ktere ze SMTP
nevycucas..., mam dost zakazniku, kteri po tom okamzite skoci, bohuzel
Sophos (UK) se se mnou nebavi a na zadost o obchodni zastoupeni nijak
nereflektuje (jak asi bude vypadat support), lokalni zastupitele (2
kousky) jsou naprosto neschopni...