Automaticke doplneni promenne PATH po startu

Garalda garalda na email.cz
Čtvrtek Leden 30 08:32:13 CET 2003

Zdravim vespolek,

prosim o radu. Mam Mandrake 9.0. Jiz delsi dobu se pokousim nastavit pocitac tak, aby se mi hned po startu nastavily nejake cesty do promenne $PATH, krome toho bych chtel nastavit jeste dalsi promenne a spustit nejaky program (idesk).
Laboroval jsem s tim, ze jsem do /etc/X11/xinit.d dal symlink na ten idesk. To mi fungovalo.
Pak jsem chtel nejak nastavovat ty cesty, tak jsem myslel, ze to shrnu vsechno do jednoho.
Vytvoril jsem skript spustit_pri_startu, dal jsem si na nej symlink do /etc/X11/xinit.d
Skript vypadal nejak takhle:
-----------------------
#! /bin/sh
export JAVA_HOME=$HOME/prog_jaz/j2sdk1.4.1
export PATH=$PATH:/opt/OpenOffice.org1.0.1/program
idesk
-----------------------

ale nic to nedelalo. Uz se mi nespustil ani ten idesk a cesty to nenastavilo :(
Pak jsem zkousel nastavit lokalni .bash_profile. Ten vypada nejak takto:

------------------------
# .bash_profile

# Get the aliases and functions
if [ -f ~/.bashrc ]; then
	. ~/.bashrc
fi

# User specific environment and startup programs

PATH=$PATH:$HOME/bin:$HOME/prog_jaz/j2sdk1.4.1/bin:$HOME/OpenOffice.org1.0.1/program

export PATH
export JAVA_HOME=$HOME/prog_jaz/j2sdk1.4.1
unset USERNAME

a zase nic, zadna cesta se mi nenastavi :(
Pri vypisu echo $PATH tam mam porad jen globalni cesty.

Zkousel jsem ty cesty nastavovat v /etc/skel/.bash_profile a v /etc/profile, zase nic.
Myslel jsem, jestli neni problem v nastaveni shellu, ale kdyz dam "echo $SHELL", tak se mi vypise "/bin/bash".

Po tech mych pokusech uz nefunguje ani kdyz dam v /etc/X11/xinit.d symlink na ten idesk.
Uz jsem z toho opravdu zoufaly. Muze mi prosim nekdo poradit co delam spatne pripadne kde najdu nejaky srozumitelny a funkcni postup?

Dekuji
   Garalda

Všechny ženy jsou krásné. http://eva.email.cz