RedHat vs Debian

Čtvrtek Leden 30 10:43:13 CET 2003

Mirek Petricek wrote:
> Linux AS, SuSE Linux ES, ...) jsou poměrně drahé. Linux běžící na
> serveru dnes nabízí špičkový výkon, spolehlivost, obrovský arzenál
> možností nasazení a v případě výše uvedených mutací také perfektní
> podporu.

	A nabizi krome deklarovanych vlastnosti take zpetnou vazbu, tedy napr.
dodavateli tezce zaplatis tolik a tolik za nesplnene terminy/zaruky...?
V pripade Red Hat Inc. jsem si podobne nabidky nevsiml, deklarovat
urcitou 'podporu' (zajimalo by mne, jak by v tuto chvili Red Hat vyrabel
pro zakaznika specialni RPM s opravou v GLIBC - jedna se o verzi 8.0) je
jedna vec, jeji fakticka zaruka a vymahatelnost je druha - chapu, ze
vetsina zakazniku nema o druhe casti dohody ani sajnu natoz chut ji
pozadovat (ostatne, v cechach si muze firma/ourednik dovolit skoro
cokoli vudci lidem)

> Router a firewall. To je pro mě Cisco. :)

	Prima, jen bych si dovolil pripomenout, ze Linux prave na routerech
vyrostl a ze aplikacni veci se v mnoha pripadech na nej jen portovaly -
nebyl tedy primarni platformou... (tou byl napr. klon *BSD)

> placený a každý by si měl být schopen najít takové kombinace Linuxu,
> hardwaru a v nesposlední řadě i systém práce, aby pracoval efektivně.
> To je jeho know-how, za které inkasuje peníze.

	Samozrejme, ale s 'volnymi' verzemi mu zacinaji komercni dodavatele
hazet klacky pod nohy... a v tom, co nabizi za penize neni moc rozumna
alternativa at uz pro zakaznika, tak integratora, ktery za to nese
kuzi... - znovu opakuji - je to misto, kam jsme chteli Linux dostat?

> pro moji distribuci. Nemusí to být zrovna IBM, cenově zajímavé servery
> nabízí například Fujitsu-Siemens nebo Compaq:

> Nevím. Linux na desktopy profesionálně neinstaluji. Ovšem vím, že
> existují i certifikované pracovní stanice, když na to přijde.
> Spolehlivé komponenty najdete v těchto pracovoních stanicích.

	Nepochybne, nevsiml jsem si vsak, ze by nekdo napsal This assembled HW
is certified for OS Linux distributed by XY Inc. version Z.

	Mam nejednu 'prima' zkusenost se stroji 'Linux certified'... - obcas,
za dobrych povetrnostnich podminek, pri male aktivite slunce a mozna
hezkem pohledu...:-)

	Ostatne i v komponentach je to sranda - treba sitovky - nemusi se
jednat jen o nejake Realtek, co treba zacinajici se projevy ruznych
Intel EtherExpress100 a chipu na nich nasazenych - vy jste zvysenou
aktivitu po teto strance v konferencich nezaznamenal?