boot disketa pro RH8

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Leden 30 23:38:21 CET 2003

----------
Odesílatel: oldfrog na volny.cz
>neudělal jsem si %subj% při instalaci a nějak mi zdechl obsah partišny
>/boot. Wokna jsem sice nahodil, ale jen fdisk/mbr. Instalovat celý linux
Rescue rezim Vam akorat poskytne mini-linux, pomoci ktereho si muzete
chybu sam rucne opravit. V tomto pripade zrejme zkontrolovat svazek,
asi  pomoci "fsck /dev/hda1", pak zkontrolovat, co je na nem umisteno
"mount /dev/hda1 /adresar && ls -l /adresar" a podle vysledku pak opravit
lilo - pomoci chrootu do pripojeneho root oddilu, pripojeni boot partisny,
prikazu lilo, odpojeni boot, partisny, vyskoceni z chrootu a restartu.

*** jenze mi nesel udelat ani ten chroot -- invalid command. Zkousel jsem
lilo vseljak lamat, ale nepomohlo.

Pokud mate moznost nastartovat rescue rezim, staci Vam s velkou
pravdepodobnosti  k naprave.

*** nestacil. Ikdyz se mi nakonec uspesne povedlo lilo pustit, nestacilo to
k tomu aby slo z disku bootovat (PC zatuhlo s blikajicim kurzorem nahore a
nesel ani numlock - asi nejak blba data na disku)

*** Aspon jsem si pozalohoval rozdelanou praci na wokenni partisnu. V
nejhorsim to cele reinstallnu.

>Jo a ještě budu moc rád, pokud mě můžete nakounout co tam mám při bootu
>napsat, když /boot je na hda1 a "/" je na hda7

Jadru predate parametr "root=/dev/hda7" a ono jej pripoji a bude
na nem spoustet init, ten muzete take zadat - pomoci parametru
init, treba "init=/bin/sh". Adresar /boot/ si propojite kdykoli pozdeji,
asi nejak takto "mount /dev/hda1 /boot".

*** Diky moc, tohle si musim napsat na papir a zalozit (kdyz nejde pecka
bootnout a navody jsou ve wokennich komprimovanych adresarich :(

JL.