(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Červenec 1 10:09:23 CEST 2003

	To mne napadlo rovnez a zvazoval jsem, zda-li se mam o teto
moznosti zminit. Problem IMHO je ale v tom, ze pokud puvodni autor (A)
vyda neco pod GNU GPL a zacne na tom pracovat komunita (B), pak A jiz
neni opravnen vzit pravo komunite - nejsem si ani jist, zda-li muze
alespon svoji cast vydat __pozdeji__ pod dualni (ci vicero)
licencemi.... Samozrejme ciste se svym nikym neupravenym kodem si muze
stale delat co chce, ale kolik projektu GNU GPL je skutecne one-man
show? Je logicke, ze se to obcas stane - ostatne FireBird (databaze) je
GNU GPL a jede svou cestou, stejne jako komercni sestra od Borlandu,
prikladu bychom nasli i vice...

	Verte nebo ne, ale vyber publikovane licence (ktera
obsahuje/poskytuje prava, povinnosti, ale i ochranu) je minimalne stejne
dulezity jako treba vyber vyvojoveho prostredi, implementacniho jazyka
apod. - bohuzel, nepristupuje se k tomuto bodu tak zodpovedne a styl,
ted to vypame pod GNU GPL a uvidime casem je velmi nekorektni postup...

> PS. Jinak myslím že tento a podobné příspěvky patří spíše do
> talk na linux.cz .

	Myslim si, ze otazka licenci je nejasna mnoha lidem a je dobre
obcas udelat osvetu i na miste ne striktne presnem, na druhou stranu by
mne opravdu zajimalo, co teda patri do LinuxCZ konference a co spise do
Talk, co spise uplne jinam, co do vendorskych (RedHat, Debian atd.) - uz
mne podobne debaty a narazky/upozorneni vazne unavily....