Postfix + IMAP

Karel Babka dekls na top.cz
Středa Červenec 2 22:19:47 CEST 2003

On Wed, Jul 02, 2003 at 08:23:57PM +0200, Lukáš Matela wrote:

> ${recipient}

> http://www.firstpr.com.au/web-mail/RH71-Postfix-Courier-Maildrop-IMAP/
> >

> Moc dík za odpověď. Ten dokument už jsem viděl a dokonce
> ho mám v "záložkách". Ale nejsem z něj dvakrát moudrý.
> Není dostatečné použít pro filtrovací pravidla jenom
> postfix a předávat přímo imap serveru?
> Co vlastně udělá v /etc/postfix/master.cf ten výše popsaný
> řádek?

V tom how-to je následující schéma a vyčerpávající komentář, který ti udělá
jasno v tom, jak to celé funguje. Radím se tím prokousat, nemá cenu to sem
opisovat. A je to i dobrá lekce z angličtiny ;-)
Telegraficky: postfix předá maildropu (to je ten řádek v master.cf),
ten poštu rozhodí podle příjemců do $HOME/Maildir, odkud je pošta přístupná
klientům (i z Woken, jak jsi chtěl) pomocí protokolu IMAP.

Zlom vaz!

                                           Maildir format                           Web-mail email client
                                               mailboxes
        /-----------\       /----------\      ***********          /---------\       /----------\
        |           |       |          |      *  Inbox  *          |         |       |          |
        |           | ====> | Maildrop | ===> *         * <======> | Courier |       | Postman  |
 <===   |  Postfix  |       |          | =\   ***********          |  IMAPD  |       | with     |         /---------\
   ===> |   MTA     |       \----------/  |                        |         | IMAP  | Apache   |         |         |
  SMTP  |           |            |        |====> ************      |         | <---> |          | <-----> | User's  |
  to &  | (Message  |        filtering    |      *   YYY    *      |         |       |          |  HTTP   | web     |
  from  |  Transfer |        rules in     \=>************   * <==> |         |       |          |  or     | browser |
  other |  Agent)   |        .mailfilter     *   XXX    * ***      |         | IMAP  |  SMTP    |  HTTPS  |         |
  MTAs  |           | <--\      ***          *          * <======> |         | <-\   |   Out    |         |         |
        \-----------/     \                  ************          \---------/    \  \----------/         |         |
                           \                                                       \      V               \---------/
                            \---<----------------------------------------<---------------/
                                      SMTP outgoing mail       \                      \    /------------------------\
                                                                 \                         |  IMAP capable Email    |
                                                                  \                        |  client                |
                                                                    \-----------<--------- |< SMTP outgoing mail    |

--
Ing. Karel Babka
DEKL&syn software