Kompilace proftpd + mod_mysql + unistall

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Neděle Červenec 6 16:24:53 CEST 2003

> Jak jsem psal prve ze sraček do sraček. Jeden problém vyřešen a už vím o
> dalších. Ach jo.
> Mám zkompilováno, make, i make install - je to naistalovaný uplně blbě a
> někde jinde než ostatní programy /usr/local/sbin místo /usr/sbin,
> nefunguje /etc/init.d/proftpd start | restart atp. (žádný script na
> spouštění se tam nevyskytuje :(

Spousteci scripty byvaji soucasti instalacnich baliku. Pri instalaci ze
zdrojaku si to holt clovek musi napsat sam. Neni tam nejaky vzorovy script?
Treba v debianu je tusim ze /etc/init.d/skeleton.

> Jak odistalovat to co je naistalováno přes make install?

make uninstall

> Patrně bude lepší pomocí volby prefix říci kam to naistalovat, ale
> nejdřív to chci odistalovat, zanalyzovat kam co nafrká RPM a pak to make
> install znovu správně ať v tom není bordel.
>
> Mám velký problém, protože nedokážu udržet souborovou higienu při
> instalaci programů. Nemám rád, když se něco instaluje někam a ja nevím
> kam!
> Ve windozech v tom je jasno c:\program files = instalované aplikace,
> c:\programy = nakopírované aplikace c:\windows - bordel.

Tady je to jeste jasnejsi.
/usr .. sem jdou veci z distribuce, jejich (od)instalace se ridi nastroji
distribuce.
/usr/local .. se jdou veci instalovane uzivatelem, a ten si musi udrzet
prehled sam. Je tu stejna hierarchie jako v /usr.

Bordel je mozno vytvorit kdekoliv, ale nikde to neni dobry napad. Doporucuji
precist si Filesystem Hierarchy Standard. A nebo 'man 7 hier'.

--
Pavel Kraus
GPG/PGP FP: 982B E56B 1372 FD2A AA14  9A7D A35F 7B2C 1275 9D7F