Úroveň zabezpečení + host.deny

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Středa Červenec 9 13:03:46 CEST 2003

> to ze som to nepouzival neznamena ze som to nevyskusal !
> instaloval som mdk od verzie 8.0 asi na 5-7 roznych kompov, (priatelom)
> az kym som nebol nuteny prejst na slackware :)).
;-) To je hodne stroju. Co vas donutilo prejit na Slack?

> nastavovanie bezpecnosti pri instalacii sa mi vobec neosvedcilo
> a osobne kazdemu ked to instalujem hovorim ze je to blbost.
Muj nazor je, ze to neni samospasitelne, ale je to rozumne. Brani to
predevsim prislisnemu rozletu a prilisne benevolenci typu "sem dovolime
zapisovovat i Frantovi Vomackovi". Neni to a nikdy nebylo urceno k
zabezpeceni pocitace ve vztahu k siti.

> 1. dost to obmedzuje.
To je spravne. Ma to omezovat. Linux ma jasne definovana uzivatelska
opravneni. Je root a jsou uzivatele. Hranice je jasne a nemela by se
posunovat. Doma bezim msec 4 a nemam pocit, ze by me to omezovalo.

> 2. nikde nie je zdokumentovane (aspon som nenasiel, mozno sa mylim)
> ktora bezpecnostna uroven co spravi a kde sa to nastavujem
Mylite se. Existuje cely webserver tykajici se dokumenace k MandrakeLinuxu.
O msecu a spol se tam samozrejme take hovori.
Krom toho existuje i pekna knizka k mdk 9.1.

> mdk je celkom dost neprehladny a nezdokumentovany. s kopou srotu
> okolo. pouzival som ho 2 roky (predtym rh). nakoniec som zakotvil u
slacka,
> ktory bol vykupenim pre mna :). zacinajucim userkom ho aj nadalej
instalujem
Pro vas. Bude lepsi, kdyz zustanete u tvrzeni uvozena slovy "podle meho
nazoru".

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz