OT: Co pocitac a vase oci?

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Pátek Červenec 11 13:16:13 CEST 2003

	Zajimava informace, bohuzel pro mne uz je pozde... otazka jinak
- jak to ma pacient bez lekarskeho vzdelani vedet?! Poctive plnil (ja)
vsechny doporuceni lekare (od malicka, takove klapky na ocich (na
jednom, pak druhem) diky dalekozrakosti (mame to v rode, zejmena z
otcovi strany), pak "opacne" bryle na snizeni kratkozrakosti a omezeni
silhavosti az po operaci ocnich svalu (na obou ocich)), bohuzel az
posledni lekar(ka) - Nemocnice u sv. Anny v Brne - byla opravdu
erudovany odbornik, ktery mi velmi pomohl (4 roky nazpet) a mel jsem
pocit, ze by ra'da kolegum, kteri mne meli na starost "od malicka" rada
nakopala urcitou cast... (treba ta operace se bezne provadi kolem
10-teho roku zivota a je v te dobe nejen daleko vhodnejsi, ale i
bezpecnejsi, jednodussi, s lepsim dopadem, bez takovych "stresu"
pacienta - pooperacni stav). Na druhou stranu to ma i jednu negativni
cast - zkuste po zakroku (plna narkoza), kdy se odpoledne (spise vecer)
proberete po zakroku, ktery jste absolvovali v poledne druhy den rano
samostatne chuze a orientace (dan za kvalitu naseho zdravotnictvi a
nedostatku luzkove kapacity, pripadne naklady na stravu) kdyz nejste
schopen oci skoro otevrit, navic s vyrazem, ze upir je hadra (temne
krvave belmo) - to trvalo asi tak 3 tydny (tyden temer nevidite, protoze
nejste schopen otevrit oci). Je fakt, ze plne prace s pocitacem jsem byl
schopen asi tak po trech mesicich. Kdybych mel tu operaci podstoupit z
nejakeho duvodu znovu, asi bych se rozmyslel, ale nelituji rozhodnuti...
- nejedna se o zadny laserovy apod. zakrok, jde ciste o jemnou chirurgii
(uprimne, tem laserum neverim a znam dost lidi, treba i s dioptriemu
okolo 8-10 cisel, kteri radeji budou nosit specialni bryle (protoze
"normalni skla by mela skoro nekolik cm), cocky nemohou (tak silne
proste neexistuji), protoze ty zakroky jsou sice "bezpecne" (v Brne je
nekolik pracovist), ale nikdo zatim nevi, co to s ocima udela za 20-30
let - takze vselijake ty laserove dioptricke upravy jsou fajn, ale taky
za 30 let (a pokud je Vam ted 20, tak 50 neni tak vysoky vek) nemusite
videt vubec a uz s tim delat nic nepujde...

PS: Sorry, trochu jsem se rozepsal, ale domnivam se (a ze sveho, zejmena
profesniho okoli vim), ze podobna situace potka vyznamnou skupinu teto
komunity...