programovani tlacitek

Tibor Zenis zenis na fmph.uniba.sk
Čtvrtek Červenec 17 17:48:06 CEST 2003

On Thu, Jul 17, 2003 at 01:48:44PM +0200, t macek wrote:
> Ahoj vsichni,
ahoj
> nevim, jestli pisu na ten spravny mailing list, ale nevim si rady. Urcite
> se mezi vami najdou zkusenejsi programatori. Rad bych si v Linuxu
> naprogramoval neco, co by dovolovalo stejne jako ve Windows spoustet akce
> pro tlacitka pod displejem sveho notebooku (tzv. "hotkeys"). Pouzivam Asus
> L1400B. Problem je v tom, ze jsem v programovani HW (i pod Linuxem obecne)
> novacek a nevim, jake informace budu potrebovat, nebo napr. kde bych nasel
> nejake info, kde se daji takove informace vubec sehnat, jak se hw
> programuje atd. Nevim, vubec, jak ta tlacitka funguji.
Tieto tlacitka sa spravaju (podla mojich skusenosti) ako dalsie tlacitka
klavesnice. Pri stlaceni posle klavesnica prislusny scancode, ale nie je
mu priradeny ziaden keycode. V textovom mode napriklad u mna klavesa s
nakreslenou obalkou pri stlaceni sposobi vypis:
keyboard: unknown scancode e0 6c
keyboard: unknown scancode e0 6c
Dva krat, raz key press, raz key release.
V X pomocou programu xev:
keycode 236 (keysym 0x0, NoSymbol)

Priradit symbol v X keycode sa da napriklad takto:
xmodmap -e "keycode 236 = scaron"
co sposobi priradenie <texformat> \v s </texformat> uvedenej klavese.
V textovom mode pomoze prikaz loadkeys.

> Klidne bych zkusil i napr. na diodu vedle HDD, ktera symbolizuje ve woknech
> dosly mail udelat neco, co by ukazovalo slabou baterku (to uz mam hotove)
Ak je to dalsia dioda klavesnice, man xset, hladat led. Male
upozornenie: u mna sa vysledok "xset led 3" (Scroll Lock) prejavi az po
poslani eventu, ktory meni stav led (stlacenie [Caps Lock]-u, poslanie
KeyPress a KeyRelease Caps_Lock eventu pomocou programu vyuzivajucom
rozsirenie XTEST.

Priamo na hotkeys je v debiane program:
hotkeys - A hotkeys daemon for your Internet/multimedia keyboard in X

Naco programovat uz napisane veci.

	Tibor Zenis

--
; Tibor Zenis               ;