legalnost kopirovani distribuci

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Červenec 22 14:29:29 CEST 2003

Michal Kubecek wrote:
: > To snad ani neni mozne nejde !
: > Pokud se nekdo chova v souladu s pravem (a tedy s jejich
: > licencnim ujednanim ktere je v nejakou chvili nejak
: > formulovane), pak prece dotycny nemuze byt DODATECNE obvinovan
: > za porusovani predpisu, ktery vzniknul az pozdeji. To byl i v
: > nasem state docela Kocourkov, nemyslite ?
:
: Ono je to bohužel trochu jinak. Díval jsem se do licenčních podmínek
: k SuSE 8.2 a vypadá to (jsou psány hodně nepřehledně), že odpovídají
: tomu novému výkladu. Takže právně je to v pořádku. Problém je v tom,
: že málokoho napadne, že výklad těch podmínek, který je obsažen ve FAQ
: na oficiálním webu SuSE ČR, může být zcela nepravdivý.
:
	Podobne tomu prece bylo
i s RedHatem - jejich "Trademark Guidelines" obsahuji v mnohem vyrazne
vic omezeni nez EULA. EULA v podstate uvadi,ze distribuci lze libovolne
sirit, kdyz odstranite anaconda-images a redhat-logos a vysledek nebudete
nazyvat Red Hat Linux), zatimco podle "Trademark Guidelines" by se zrejme dalo
za poruseni povazovat i to, ze gnome-panel ma jako ikonku hlavniho menu
ten cerveny klobouk (coz je zrejme v panelu primo zakompilovane).

-Y. [ Momentalne nemluvim za CZLUG ]

|__ If you want "aesthetics", go play with microkernels. -Linus Torvalds __|