Athlon64

Petr Beranek ekpetbe na seznam.cz
Pátek Červen 6 14:25:43 CEST 2003

Petr Klima napsal(a):

> Lituji vaseho syna, nebo hlavne vsak spise ten procesor. Degradovat
> 64bitovy procesor nejakymi trapne 32bitovymi aplikacemi a OS je vylozene
> nechutne. Mel byste mu to vysvetlit :-)

Já bych rád, jenže na mýho synátora platí praktická ukázka a to je mne v
Linuxu moc. Poslední operační systém, který jsem docela ovládal byl DOS
a od té doby se ze mne stal obyčejný klikač (člověk nemá už tolik času
na zábavu), schopný tak něco upravit přes KDE:(

Jo, taky říkal, že tam budou nějaká upravené ME.

Bohužel musím konstatovat fakt, že když nainstaluji Linux z běžných
distribucí, běží obyčejné desktopové aplikace nesrovnatelně pomaleji než
ve Windowsech. Zejména diskové operace, to je horor. Člověk nechce pořád
řešit problémy s foťáky, atypickými vypalovačkami nebo grafickými
kartami. Pokud se tomu člověk nevěnuje denně, tak je neřešitelné. Jako
desktop je to tak poměrně neohrabaná věc. Na kompletní přechod to ještě
není zralé. Jinax Linux fandím, je příjemné vědět, že zdrojáky užívaných
programů jsou věřejně prošťouratelné a není to černá skříňa, závislá na
stavu soudnictví a morálky v USA:)

> [...]
> Neco z Debianu mozna uz taky bude. Kompilovane distribuce jsou mimo hru
> - u tech je to bez problemu, pokud maji dostatecne nove gcc.
>
> Mimochodem, ten procesor vypada velmi dobre. Aspon ono "technology
> demo", na ktere jsem si mel moznost kratce sahnout, se mi zamlouvalo.
> Ale byl to server, zadny desktop. Mimochodem, nikdy bych neveril, ze AMD
> vyrobi neco, co hreje tak malo - byl to 1U server osazeny dvema 1.4GHz
> Opterony (tusim Opteron 240) a vzadu z toho lezl leda tak vlazny vzduch
> a ani krabice nebyla zahrata nad normal.

O chlazení nemám obavy. Synátor patří mezi ty šílence, kteří když za den
třikrát nezmění frekvenci procesoru a nepřidájí dva ventilátory, tak
večer neusnou.

> Mit neceho takoveho plny rack, tak se vetsina i velkych serveroven nacpe
> do maleho kumbalu, ktery ma klimatizaci, stoji v nem jeden rack, druhy
> se switchi a podobnymi, nejaka UPS a mame vystarano. Koncentrace vykonu
> na ctverecni metr by byla hodne vysoka :-
>
> Jak se na to tak divam, mozna by bylo dobre udavat vykon serveru v
> MFlops/m^3, pripadne transakcne zalozene benchmarky by mohly misto
> $/tmpC (dolary na transakci) merit v m^3/tpmC (metry krychlove na
> transakci), radsi ale v cm^3/tpmC, at to nejsou takova velka cisla.

To je všechno krásné, ale nejhorší je, já vůbec nic tak výkonného
nepotřebuji. Všechny programy, které používám, měly své textové analogie
velké tak do 100 kB a běželo to na 286 s 1MB paměti:) Samozřejmě
nepočítám multimédia, to je jiné kafe.