r00t.cz r00ted

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pondělí Červen 9 14:05:46 CEST 2003

On Mon, 9 Jun 2003, Milan Kerslager wrote:

> [...]
> obchodni model (tj. napr. prodej znacky, jmena, povesti). Ja osobne si
> myslim, ze ano (je to logicke, protoze jmeno je trvala vec, kdezto
> banner za tyden uz nebude), nicmene pokud bude root.cz pokracovat
> takhle, tak pak nebude co prodavat a na cem stavet (uz jsem mluvil s
> prvnim clovekem z IT, ktery se o ten hack a reklamu zajimal a ma
> rozhodovaci pravomoce - Co mu mam rict? Ze je to slendrian? Ze Debian je
> k nicemu? Ze lide kolem Linuxu neumi? Ze lide, kteri se povazuji za
> spicku [oba dva servery] jsou diletanti nebo radeji huli?).

Správná odpověď je pochopitelně za C) Jako u každého operačního systému,
který je připojen na celosvětovou síť je jedině správce takového serveru
odpovědný za to, že si nechá server hacknout.

Docela mě překvapuje, že by jsi mu nedokázal tuto odpověď dát, copak se
servery na jiných platformách nedají hacknout když na to admin dlabe?

> Na druhou stanu - prodat banner je jednoduche a nemusi se pri tom ani
> myslet ani prinaset pridanou hodnotu (natoz kreativne pracovat).

OK, konečně jeden nevyhraněný argument. Proč je tak těžké pochopit, že
část serveru je prostě PRONAJATA tomu, kdo si ji zaplatí. Je běžné, že se
na serveru objevují reklamy na produkty ze stejného oboru. Server root.cz
je v reklamní agentuře Microsoftu zařazen mezi servery, kde se píše o
operačních systémech, tudíž se zadala reklama na "pack" serverů z tohoto
oboru.
Je na tomhle zdůvodnění něco špatného, co by root.cz nemohl udělat nebo
proč by musel tu reklamu odmítnout?

R.V.