OT? Re: r00t.cz r00ted

Čtvrtek Červen 12 23:44:45 CEST 2003

On Thu, Jun 12, 2003 at 02:34:55PM +0200, Zdenek Drvota wrote:

> Promiňte, omlouvám se, ale reagovat musím, a myslím, že
> to není až tak moc OT.
> Problém je totiž v důvěře a v důvěryhodnosti.
>
> Pokud o sobě někdo tvrdí
>
> (a není v této větě ani zmínka o podnikání v Linuxu,
> ani já jsem v odpovědi nepsal nic o podnikání v Linuxu)
> a já zároveň můžu z veřejně přístupných zdrojů,
> konkrétně registru ŽIVNOSTENSKÝCH subjektů vyhledat,
> že kdosi stejného jména i příjmení s adresou ve stejném
> městě má již deset let živnostenský list na

Vazeny pane Drvota, pokud byste cetl poradne, R.V. psal "podnikat na
Linuxovem poli", viz:

http://www.linux.cz/lists/archive/linux/190550.html

Z toho duvodu je Vase vysetrovani me osoby a pastovani udaju z
obchodniho rejstriku do verejne konference spolu s jakymsi obvinovanim z
neduveryhodnosti velmi nevhodne a divim se, ze v tom pokracujete. To me
privadi na myslenku o mire dostatecnosti povedomi o slusnem chovani.

Krome toho nemuzete vedet, jake faktury vystavuji a za co beru penize a
take vubec nevite, jestli vubec nejake penize inkasuji.

Pro Vas klid opakuji: Na Linuxovem poli jsem NEpodnikal. Vyrabel jsem
dve ruzne distribuce, daval jsem je zadarmo k dispozici a NEprodaval
jsem je ani jsem na nich nezakladal jakekoliv sve jine podnikatelske
aktivity (a nedelam to ani s desitkami RPM balicku, ktere udrzuji).
Linux me NEzivi a penize vydelavam na vedlejsich efektech toho, ze se
zabyvam Linuxem (napriklad rozumim sitim a programuji v Perlu nebo PHP),
pripadne na tom, ze jsem obycejny zamestnanec (tedy *nikoliv* nekdo, kdo
podnika na zaklade prodeje Linuxu).

Abych v tom udelal jeste vetsi jasno: zivnostensky list mam proto, ze je
pro skolu (i pro jine) nekdy vyhodnejsi platit na fakturu nez prijmout
zamestnance nebo sepisovat dohodu (nicmene porad jsem jen blbej
zamestnanec, ktery pracuje pro zamestnavatele a aktivne NEpodnika na
linuxovem poli, natoz aby prijem ze zivnosti byl alespon trochu
srovnatelny s mym platem z normalniho zamestnani [ucitele]).

Presne v techto intencich jsem zde prohlasil, ze pokud root.cz
dostatecne nevydelava (dle svych majitelu), pak by meli zmenit obchodni
model a vydelavat (dlouhodobe) penize na vedlejsich efektech provozovani
jejich serveru (tj. prodej jmena, znacky atp) a na tom trvam. To ovsem
je slozite, pokud radeji zacnou (jednorazove) propagovat vedle
zasvecenych clanku o Linuxu a realnosti jeho nasazeni konkurencni
produkt. Krome toho, ze to nevyvola prave pozitivni asociace a nevzbudi
duveru ctenare, to poskozuje i jmena autoru, jejichz snaha o podporu
realnosti nasazeni Linuxu je opravdu "solidne" podeprena. O dalsich
aspektech (jako je treba administrace) to plati podobnym zpusobem take.

Co se tyka argumentu, ze server patri jim a ne komunite (a nespokojeni
ctenari tam nemusi chodit), pak trvam na tom, ze to neni spravne. Jejich
server zije jen diky komunite (at uz ctenari nebo autori) a tato
komunita je velmi mala. Krome toho jsou prakticky v monopolnim postaveni
(diky omezenosti velikosti komunity) a tim padem ctenari se proste
nemohou branit tak, ze pujdou jinam (tj. konkurence v podstate
neexistuje a je smesne si myslet, ze spravnost jejich kroku potvrdi
odliv nebo priliv ctenaru). Z tohoto duvodu povazuji protesty v
konferenci proti jejich chovani za opravneny a jediny mozny zpusob
obrany (i kdyz osobne jsem vystoupil az proti pochybne argumentaci a ne
proti kontroverzni reklame samotne [+ jsem jasne rekl, ze je velmi
neobvykle, kdyz nekdo propaguje konkurencni produkt]).

Pokud ani podruhe nechcete pochopit, o co zde slo, pak nezbyva, nez si
Vas pridat do blacklistu a mit klid. Napiste mi, rad Vam vyhovim.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz