Linux trustees - zkusenosti

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Pondělí Červen 16 10:57:32 CEST 2003

On Mon, 16 Jun 2003, Jan Kasprzak wrote:

> 	Ja nevim jak moc vidite do implementace filesystemu (a do jejich
> layoutu na disku), ale fakt si nedovedu predstavit, proc by do rozumne
> navrzeneho FS melo byt nejak zvlast tezke pridat podporu ACL a zurnalovani.
> A zejmena proc by to melo byt tezsi nebo slozitejsi nez kdyz ten FS navrhujete
> rovnou od zacatku s ACL a zurnalovanim "in mind".
>
> 	Pro ACL proste potrebujete u I-uzlu poznamenat, ze tento I-uzel
> ma ACL, a pripadne kde se ten ACL najde (coz znamena, ze musite najit
> par volnych bitu ve stavajici strukture diskoveho I-uzlu, ale nic
> [...]

Takto jednoducho k tomu mozte pristupovat, pokial Vas netrapi vykonnost
suboroveho systemu. V realnom FS musite zvolit optimalnu reprezentaciu
dat. A to je podstatne tazsie pokial mate k dispozicii "par volnych bitu ve
stavajici strukture diskoveho I-uzlu" oproti vhodne navrhnutym strukturam.
Napriklad v pripade XFS sa pre EA v i-uzle vytvara b-tree, v ktorom sa
rozlisuju lokalne a vzdialne EA. Lokalne su ulozene priamo v listoch stromu,
vzdialene su ulozene v samostatnych blokoch.

					jano