Gigabit sitovka

Milan Roubal roubm9am na barbora.ms.mff.cuni.cz
Pátek Červen 27 22:33:46 CEST 2003

>Co tam mas za PCI sbernici? Gigabit je na PC architekturu trochu silny
>kafe ...

Na serveru je Dual e1000 gigabit onboard na SuperMicro desce, interne se v
linuxu hlasi jako
64 bit 100 MHz PCI-X
Klient je dualni Supermicro karta 3COM ve sbernici PCI 64bit 66MHz, dalsi
PCI karty
jsou ve slotech ktere se tvari podle nakresu na jinem segmentu. Testuju to
tak, ze vezmu soubor na samba sdileni a dam jej kopirovat opet na samba
sdileni,
tedy data prilitnou po sitovce a zase zmizi, na klientu je Windows XP,
testuju to jak
proti VELMI rychlemu poli (prenosova rychlost 200 MB/s), tak proti RAMdisku,
pouzivam MTU 9000 (Jumbo Frame size), Offload zapnuty jak pro TX tak pro RX
jak na linuxovem serveru tak na windowsove stanici, tedy vsechny kontrolni
soucty
pocita sitovka, vytizeni procesoru jde do 30%, paket generator ukaze ze je
schopen
pres tu sitovku generovat 125MB/s, ale realna prenosova rychlost se pres 20
MB/s
nedokaze prehoupnout. Co vyzkouset zmenit?

> [...]
>crosswired kabelem udela samba po vyladeni necelych 8 MB/s, zatimco napr.
>ftp zvlada pres 11 MB/s. Bez ladeni to bude tak 6-7 MB/s. To se ovsem tyka
>velkych souboru, jak je to s malymi soubory a s konkurujicimi konexemi z
>hlavy nevim, ale nejake benchmarky jsem delal. Nutno podotknout, ze
>Windows na tom nejsou o moc lepe, v nekterych vecech je samba dokonce
>rychlejsi.
>
>Zaver: vykonu gigabitu nejprve testovat na vecech jako ftp ci http, pak se
>teprve pustit do samby, ale necekat zazraky.

Testovat pres FTP? hmm muzu to zkusit, ale jak? na XP bych bud ty data
potreboval
zahazovat nebo idealne posilat pres druhou ftp konekci zpet.
    Milan