zmena hdd - divne chovani

Pavel Benisek pavel.benisek na vogel.cz
Úterý Březen 4 11:25:27 CET 2003

Dobry den,

po zmene hdd (ze dvou malych na jeden vetsi) tu mam podivny problem.
fdisk i cfdisk ukazuji shodne spravne velikosti jednotlivych partitions.
[list 1]
    Název        Příznaky   Typ oddílu  Typ SS        [Popis]    Velikost (M
B-----------------------------------------------------------------------------------
    hda1         Startovací  Primární   Linux ext3  [BOOT]         49,36
    hda2                     Primární   Linux ext3  [HOME]      30869,48
    hda3                     Primární   Linux swap               740,28
    hda4                     Primární   Linux ext3      [ROOT]       8356,89
[/list 1]
pritom kdyz napisu:
[list 2]
# df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda4             7.7G  3.7G  3.9G  49% /
tmpfs                 1.0M   24K 1000K   3% /mnt/.init.d
/dev/hda2              13G  6.9G  5.2G  58% /home
[/list 2]
tak je to spatne, napr. hda2 ma ve skutecnosti temer 30G a zde hlasi 13G.

kopirovani jsem provedl prez DriveImage 2002 (PowerQuest) a pri nem jsem dal
resize dest. partition na hodnoty v list 1.

Potom stacilo upravit fstab a zprovoznit grub. Vse funguje, ale tyhle rozdilny
hodnoty mi nedaji spat. Napadlo me jestli to nema co delat s journalem?

Kdyz zaplnim /home do tech 13 GB (co ukazuje df) tak mi system nahlasi ze je
plny disk :o(

diky za kazdou radu

Pavel Benisek