ipchains + NAT a www server uvnitr

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Středa Březen 5 20:27:44 CET 2003

> No tak tam nainstalujte RH 7.3 ten by tam měl jít ( když mě běhal na
> 486ce ) a budete mít o moc problémů méně jádro si můžete přeložit na
> jiném stroji a pokud to chcete jako router tak to bude stačit. :-)
>
> Jinak co použít nějakou jednodisketovou distribuci určenou pro toto ?

Vypada to na prvni pohled rozumne, ovsem neznate cele pozadi :)

Ten pocitac je 486 a nebyt toho, ze se na nej kdysi povedlo nainstalovat
Linux, byl by uz davno v popelnici. Pulka desky je v haji, radic diskety
je take odpaleny, neumi velke disky a neumi bootovat z CD.

Samozrejme, ze to je vyzva. Ja rad znovu ozivuji stare vraky a rad
predvadim, ze Linux umi behat i na tom, na cem by uz nic jineho
nebezelo. Akira.cz i jeji firewall (BSD) jedou take na hodne starych
pocitacich (P133 a P100). Jenze ted na tom routeru nejdou delat zadne
vetsi experimenty, protoze momentalne pripojuje nasi privatni sit k
Internetu.

Az prijde zpet HW router (co je momentalne v reklamaci, protoze ztracel
pakety az 15%), znovu se ten pocitac odstavi. Pak si ho asi od souseda
vezmu do parady a neco na nej zkusim natocit.
Predbezne uvazuji o Gentoo Linuxu, ale jeste jsem se na nej ani
nepodival (cekam na novy server v praci) a ve finale vyhraje to, co bude
umet zahajit instalaci primo z HD.

--
Vaclav Dvorsky
http://www.akira.cz