Desktop na PIII 450Mhz?

Petr Balas petr-news na balas.cz
Neděle Březen 9 10:22:59 CET 2003

oldfrog na volny.cz wrote:

> Prave ta konzistence mne skoro desi. Jako neuzivatel KDE si spustim
> treba kmail a cekam nez nastartuji ruzne KDE sluzby... To se mi nelibi.

V okamziku, kdy poustite jedne program, tak je to nevyhoda. Pokud
ale jede cele KDE tak ty sluzby davno bezi a je to naopak vyhoda.
KDE je proste navrhovano jako celek.

> Take se mi nelibi, ze se KDE snazi vse obslouzit na vlastni pest...
> Zvuk, klavesnici, maily uklada kamsi "k sobe"...

Pokud se neco nezmenilo, tak maily jsou v adresari ~/Mail.
Format volitelne bud mbox nebo maildir. To mi zas tak nestandartni
nepripada. I kdyz ja je mam na IMAP serveru a jsem happy ;-).

Pro nastaveni klavesnice se IMHO pouziva neco z Xu. Alespon
v okamziku, kdy jsem updatoval balicky s xfree86 tak prestalo
fungovat prepinani klavesnice. Po restartu Xu se to vzpamatovalo.

Na zvuk pokud vim nikdy neexistovala zadna obecne prijata norma.
Takze si KDE vymyslela arts a Gnome esd. Pak se vzajemne dohodli,
ze obe prostredi budou pouzivat arts ale pak se najednou Gnome
rozhodlo ze neee a ze cesta vede prez GStreamer. Hmmmm

> Chapu, ze treba cesky KDE-ovladac klavesnice vznikl v dobe,
> kdy neexistovala poradne fungujici ceska klavesnice pro X. Ale ten zbytek?
>
> Aby nebyla mylka - nejsem vubec ortodoxni. Pravidelne KDE testuji. Zatim
> mohu s klidnym svedomim konstatovat, ze jsou sice krasna, vse je
> intergrovano a hned po ruce - ale presto se mi lepe pracuje s xtermem,
> vimem, prohlizeci dvilx a xv, to vse ve Windowmakeru.

Souhlas. Ale to vyzaduje casovou investici na to, naucit se s temito
nastroji pracovat. To lze u jednoho cloveka. Ale pokud se to ma
pouzit nekde v podniku pro desitky az stovky lidi, tak prave
konzistence je velice cenna.

> Novy na MS Windows zvykly uzivatel bude ovsem mit jine pozadavky.
> Takze jsme opet u klasickeho zaveru - kazdeho ceka, aby se propletl
> spleti ruznych alternativ a vybral pro sebe tu optimalni.

Souhlas.

> PS: A pokud integraci, tak nejakou ve stylu GNUStepu a jeho objektoveho
> prostredi.
> Jenze GNUStep tak nejak spis pospava, zda se mi. Resp je natolik
> minoritni, ze postupuje jen pomalu.

Jo GnuStep je velice zajimava vec, ale obavam se, ze jeji sance
na vetsi rozsireni uz jsou dnes mizive :-(

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)