ext2 recovery

Úterý Březen 11 09:34:39 CET 2003

On Tue, Mar 11, 2003 at 09:21:51AM +0100, Peter Mann wrote:
> Zdravim,
>
> trosku nepozozrnosti a mke2fs /dev/hda4 namiesto e2fsck /dev/hda4 ma
> stalo stratu jednej ext2 particie (debian sid) - nastastie (alebo
> nanestastie - to zatial neviem posudit) som to pomocou ctrl+c stopol,
> takze mke2fs nedokoncil svoju pracu
>
> na hda2 mam debian woody, primountovat to neviem:
> mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda4,
>        or too many mounted file systems
>
> recover nepomoze, lebo particiu neviem primountovat ... pomohol by
> debugfs, keby som nasiel ine superbloky na konci disku? (tam, kde mke2fs
> [...]

Otazka zni, jestli mate sparse_super nebo ne. Pokud ne, superbloky jsou
na disku pravidelne. Pokud ano, cisla jdou exponencielne.

Muzete take konzultovat man stranku mke2fs (parametr -S zapise "ciste"
superbloky).

Presna cisla umisteni superbloku zjistite parametrem -n u mke2fs (viz
man e2fsck).

Existuji mini-HOWTO:

http://www.pslib.cz/pub/linux/HOWTO/HOWTO/mini/other-formats/html_single/Ext2fs-Undeletion-Dir-Struct.html
http://www.pslib.cz/pub/linux/HOWTO/HOWTO/mini/other-formats/html_single/Ext2fs-Undeletion.html

Zajimave stranky jsem take nasel zapsanim do Google:

ext2 recovery howto

Rekl bych, ze vsechno je dost dobre zdokumentovane, staci "jen" cist.
Nicmene pripravte se na nejhorsi :-(

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz