Dotaz na spravnost DNS zaznamu

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Březen 28 16:03:26 CET 2003

On Fri, Mar 28, 2003 at 03:13:52PM +0100, Petr Simek wrote:

> klient se predstavi jako     -  ms1.clavis.cz
> je pro nej zjistena IP       -  212.71.158.101
> pro tu IP je zjisten revers  -  clavis.cz
> a pro clavis.cz to dava      -  212.71.158.101
>
> no a postfix mi to odmitne protoze ten revers nesouhlasi s tim zadanym
> ms1.clavis.cz . Chtel bych se zeptat na nazor odborniku na ci strane
> je spis chyba - v postfixu ze nevezme zavdek tou 'presmyckou' nebo spis
> v nastaveni DNS u toho SMTP klienta ?

Je to chyba v nastavení DNS. Nemělo by se stát, aby dva různé A záznamy
měly stejnou IP adresu. Bohužel je tato chyba velmi častá a pachatelé
si obvykle vymyslí spousty výmluv, proč to "nejde" místo toho, aby si
přečetli RFC. Takže pokud budete provádět takto striktní kontrolu, budou
takové problémy poměrně časté.

                                                          Michal Kubeček