ADSL info

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Pátek Březen 28 20:23:22 CET 2003

Zdravim,

v brzku se budu zaobirat zprovoznenim pripojeni Linuxoveho routeru pres
TP a ADSL modem na inet (varianta Basic/Home). Zatim tedy zadne
prakticke info, nicmene jsem narazil na tento prispevek (od zam. COL -
neautorizovana kopie - snad se nebude zlobit :)

"
Pro upresneni.
Home varianta!
po pripojeni dostanete ip z neverejneho rozsahu.
v tuto chvili je veskery IP provoz ven blokovam.
Vsechny pozadavky na port 80 jsou smerovane na dashboard.
Je potreba se autentizovat, po autentizaci je zprovozneny IP provoz.
Verejnou IP adresu dostanete od sveho operatora (my davame pevnou IP
komukoli jako zakladni sluzbu:)).
Vase IP adresa tunelu je stale neverejna a dela se NAT 1:1 az na strane
Telecomu na vasi jedinecnou verjnou IP (kazdy uzivatel ma svoji, aby vas
nezmat ten NAT :)).
Na unixovych strojich lze prihlasovani obejit pomoci prohlizece lynx s
prislusnyma parametrama, takze neni problem udrzet linku temer
nepretrzite v provozu.
Delal jsme testera nasemu IP oddeleni (www.volny.cz), mam odzkousene
varianty jak pod Win, Linux i FreeBSD, budu psat nejakou dokumentaci+rc
scripty. Casem dam odkaz :). Mik.
"

Co se tyka praktickeho navodu na zprovozneni pak viz.
http://www.servery.cz/?include=adsl/adsl.

Jak rikam, neodzkouseno. Nicmene pokud jiz nekdo ma prakticke zkusenosti
a chce se podelit, pak sem s nimi.

Zdravim,

Dan