Dotaz na spravnost DNS zaznamu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Březen 30 16:26:42 CEST 2003

On Sun, 30 Mar 2003, Stanislav Meduna wrote:

> : Reverz nepotrebuje klient co brouzda po WWW. Ale kdyz nekdo chce rozesilat
> : postu, mel by mit postovni server a take v poradku A+PTR zaznamy pro nej.
> : A to PC bez reversu by tu postu melo posilat prave pres takovy oficialni
> : postovni server.
>
> Ja z PC posielam postu rovno sendmailom - preco by som mal ist
> oklukou? Takze podla Vas pokial aspon jeden z providerov,
> ktorych pouzivam, neda klientovi vzdy adresu s korektnym
> reverzom, nemam pravo posielat postu priamo.

Tady snad nejde o pravo, ja rikam ze postovni server ktery nema v poradku
DNS zaznamy je podezrely. Jestli si jeho spravce nedal ani tolik prace
aby ho dostal do DNS.

> Ona je situacia trochu ina na univerzite v stabilnom prostredi
> a u cloveka, ktory napr. obcas cestuje a pripaja sa cez
> roznych lokalnych providerov.

I ti lokalni provideri maji obvykle svuj SMTP pro zakazniky kde to maji v
poradku. A pokud migrujete a mate nekde svuj SMTP server, muzete vsechno
posilat pres nej.

> Opakujem, z DNS sa snazite odvodit informaciu, ktora v nom nie je.
> Mimochodom, ktore RFC hovori o tom, ze uzol posielajuci postu
> musi mat reverz?

Zadne, je to ale priznak solidnosti toho serveru.