Spojení 2x10GB do 1x20GB

Jiri Pidrman jpidrman na volny.cz
Pondělí Květen 5 14:18:57 CEST 2003

Dne po 5. května 2003 14:53 jste napsal(a):
> Dobrý den všem,
>
> měl bych takový dotaz.
> Mám dva 10 GB HDD a potřeboval bych je namontit do linuxu jako 1x 20GB
> jako /home/mp3.
> Důvod je prostý mám tam teď jeden 10GB plný MP3 a potřebuji rozšířit
> kapacitu adresáře o ještě jeden 10GB tj namontovat dva HDD do jednoho
> svazku a ten nazdílt v Sambě.
>
> Poradíte??
>  Díky Dejma

Muzete to udelat dvema zpusoby. Bud pomoci RAID (pravdepodobne by jste pouzil
RAID0), nebo pomoci LVM.
RAID ma tu vyhodu, ze je vice odzkousen nez LVM. LVM je zase flexibilnejsi a
lepe budete moci v budoucnu s velikosti filesystemu hybat. Ja osobne bych si
pro vas pripad vybral LVM.

Podrobny popis by byl delsi, takze pokud nebudete moudry z prislusnych HOWTO,
tak se klidne obratte primo na muj mail.

JiPi