Linux na 1 disketu a Linux OS bootovatelny z CD ?

Miroslav Šemora semora na seznam.cz
Pondělí Květen 5 14:48:28 CEST 2003

On Mon, 05 May 2003 13:10:17 +0200, linix wrote:
> A) kde stahnu ISO bootovatelneho spustitelneho CDcka (kdysi jsem mel
> nejake Suse z casopisu, neni dnes neco lepsiho, mensiho, kde hledat?)
> nebo neco, co mi umozni pod Linuxem provest kompilaci, aniz bych to
> musel instalovat?

Mne se osvedcil linuxcare bootable toolbox:
http://lbt.linuxcare.com/

Jestli ale umozni kompilaci netusim.
Navic: Jak budete postupovat kdyz vam tam k te kompilaci bude chybet
nejaka knihovna?

> B) kde stahnu vhodny disketovy image (FDD), abych ten zkompilovany
> program mohl spustit, rovnou nabootovanim te diskety? (predpokladam, ze
> to bude max. 200 kB program)?

Je mnoho nastroju ktere umozni vytvareni ISO bootovacich CD na miru.
Obavam se ale ze vsechny bezi pod Linuxem, takze si ho nainstalujte ;-)

Napriklad Debian ma bootcd

       With bootcd you can copy your running Debian System
       on CD with the command bootcdwrite.

a navic:
       If your system has  no CD-Writer you can build a
       bootcd via NFS on a remote System with CD-Writer
       or you can only create an ISO image.

Takze si ani ten zatracenej Linux nemusite instalovat,
staci vysomrovat nekde ucet:-)

S pozdravem    Semora