Samba a slozitejsi prava

Neděle Květen 11 13:46:02 CEST 2003

Jakub Maa01 Jirků wrote:

> A mohl byste nam uvest priklad fs, ktere se chova jinak?

Tohle neni dobre, protoze kdyz se zapisuje do mboxu, dela se to jako
append (cili pridava se na konec) a neni duvod ke ztrate dat (maximalne
posledniho mailu, pokud se nestihne opravit po zapisu delka souboru -
tedy minimalne pokud mate zurnalovaci FS, ale i bez zurnalu by se to
melo ve vysledku zachovat po fsck podobne).

Pokud by to mela zapricinit operace purge (tj. odstraneni smazane
posty), zase by k tomu nemelo dojit, protoze zapis noveho mboxu by se
mel delat treba do jineho souboru a pak se to prejmenovat (pripadne
prejmenovat puvodni a vytvorit novy).

I kdyby manipulujici program delal purge zapisem do stejneho souboru
(fuj), musel byste mit sakra stesti, aby tam nezbylo vubec nic. Krome
toho vsechny zapisujici operace by mely pouzivat zamek, ze ano (coz muze
byt kamen urazu, pokud ruzne programy zamykaji pri operacich s mboxem
ruzne).

Krome toho mam takovy nejasny dojem, ze o zminenem chovani jsem uz nekde
slysel (tj. jako ze to byl odstraneny bug), ale opravdu velmi nejasny :)

Ciste obecne se da rict, ze existuji distribuce, ktere obsahuji
"vsechno" (zakaznik to chce, neni na tom nic spatneho), i kdyz existuji
zname a reprodukovatelne pripady, kdy dana vlastnost selze. Naproti tomu
existuji distribuce, ktere radeji nektere (velmi zadane) funkce radeji
nezaradi, kdyz je tam problem (napr. deadlock v ACL pro ext3 v RH 8.0 a
9 nebo NTFS kvuli nejasnym licencnim duvodum atp.).

Nicmene neverte 100% tomu, ze napr. XFS neni v RH kvuli nestabilite.
Duvodem mohou byt i prozaicke konflikty zaplat, ktere distributor chce a
ktere koliduji s tim, co by "mohlo byt zajimave zaradit". Krome toho je
kazda externi zaplata velmi narocna na udrzbu a jeji nezarazeni do
distribuce muze mit za duvod proste setreni nakladu (pocka se, az bude
dana vlastnost zarazena v upstreamu nebo se na tom dela mimo - napr.
Alan Cox casto prebere externi zaplatu a udrzuje ji ve svem -ac strome
dokud neni prijata do mainstreamu).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz