Samba a slozitejsi prava

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Neděle Květen 11 23:02:30 CEST 2003

> A mohl byste nam uvest priklad fs, ktere se chova jinak?

Filesystemum a jejich vnitrkum vubec nerozumim, hovorim jen o empirickych
zkusenostech...

Hmm, nevim, jak to ext3 dela, ale na xfs se mi VZDY povede zapis do
souboru/vypadek proudu nakombinovat tak, ze ten soubor je dale
nepouzitelny.

Totez u ext3 vsak ale ve vysledku (a ve zkratce) znamena, ze tam je to, co
tam bylo pred pred tim. Navic pouzivam data=journal, coz ovsem taky neni
vselek.

Ja netvrdim, ze ext3 prezije vzdy vypadek, ale zdalo se mi, ze je preziva
spolehliveji nez xfs. Pokud mam UPSku, tak asi bez problemu, pokud UPSku
nemam, tak je XFS podle MYCH zkusenosti vetsi problem, nez ext3. Nic
jineho jsem netvrdil.

Jestli je ext3 nebo xfs nebo reiserfs rychlejsi v tom nebo onom, to je
vcelku na nejakem smtp/pop3 serveru pro 200 uzivatelu vcelku jedno. Par
desetinek sem, par desetinek tam.

Reiserfs jsem uz dlouho nezkousel (cca pred 2 lety?), jfs vubec nikdy,
mozna az si najdu cas, tak za dlouhych zimnich veceru.

Toz tak.

--
Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://www.liberouter.net/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488