Coreutils + ACL [WAS: Samba a slozitejsi prava]

Jan Houstek houstek na utf.troja.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 12 07:36:37 CEST 2003

> netvrdim, ze kod neni kvalitni. Jen jsem porovnaval to, kdyz kompiluju
> cisty coreutils, tak nemam vubec zadny problem, ale pri pouziti patchu
> se tech problemu vynorilo az prilis. Za prve kdyz tech patchu je 6 a
> _zalezi_ na poradi jejich aplikace, tak bych ocekaval nejake README, kde
> se o tom dovim. Jeste ze aspon v src-rpm je spec soubor, ze ktereho se
> to poradi da zjistit.

Jenze ty patche nejsou distribuovane jako nejaky balik s dokumentaci.
Proste to nekdo udelal a vytvoril rpm pro SuSE. Ja osobne jsem docela rad
i za to.

> Dalsi veci, ktera me zarazila je, proc cast z nich musim patchovat pres
> -p1 a cast pres -p0.

Kdyz si projdete par spec souboru, tak zjistite, ze to je uplne bezne.
Kazdy je zvykly delat patche jinak a distributori je berou z ruznych
zdroju. Navic ja jsem pouzil pouze acl, acl+posix a xattr, a ty se tusim
aplikovaly konzistentne. Nicmene nejake hunky tam byly.

> Dalsi veci na ktere jsem skoncil bylo, ze jeden patch vyzadoval PAM. Muj
> system ho nepodporuje a nedokazal jsem scriptu vnutit, aby PAM
> nepouzival.

Hmm, s necim takovym clovek musi pocitat, pokud pouziva distribuci, ktera
se tolik lisi od ostatnich (krome Slackware uz neznam zadnou jinou vetsi
distribuci, ktera by nepouzivala PAM).

> Dalsi problem s temi attr-dev knihovnami. Musely se pouzit ty z
> acl.bestbits.at, z oss.sgi.com nefungovaly. Ocekaval bych, ze na to
> prijde uz configure script. No a posledni byl problem s tou kompilaci
> coreutils.texi. Treba to na jine distribuci probehne bez jedineho
> problemu, zejmena na te, na ktere to testovali autori...

No autori to zrejme testovali na SuSE a ja to bez vaznejsich problemu
zkompiloval na Debian testingu. Vy jste prisel na to, ze na Slacku bez PAM
a s knihovnami od SGI to nejde ... to se stava.

Abych byl taky trochu konstruktivni -- spoluadministruju jeden server se
slackem, tak az nebudu mit co delat, zkusim to na nem zkompilovat (i kdyz
tam neni fs s acl).

-- Honza Houstek