spinac 220V na seriovy port

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Květen 14 09:05:42 CEST 2003

> moje sapojenie (nemam ho kam uploadnut)

Staci rict - kdyztak muzu vystavit.

>.. oddeluje PC od spinania rele
> optoclenom (odber z LPT poru je ~5mA a on je stavany na 100mA)

Nic ve zlym, mozna jste absolvoval nejake zkousky .. ale tenhle
udaj mate odkud, smim-li se ptat ?

Mozna uz se mi to vykourilo z hlavy, ale pokud si pamatuju, je
vstupni proud z TTL 0,4 mA (H) resp. -2 mA (L).
Budice na LPT jsou staveny na zátěž 10 TTL. Pak ale muzou
poskytnout proud 4 mA (H - tady "proti zemi") resp. 20 mA (L -
tedy "proti +5V" ktere ale na LPT nenajdeme).

Vas udaj 100mA mi proto pripada hooodne nadneseny ...
Na druhou stranu dostatecny proud na rozsviceni optoclenu tam
samozrejme muzeme vyzdimat (vystup LPT proti zemi).

> .. a
> optoclen spina rele a az to spina 220V. rozhodol som sa pre rele preto
> ze pri pouziti triakou bi nemuselo nastavenie byt az tak trivialne.
> Takto to zvladne vedsina diskutujucich.

Pouziti triaku je/muze byt problematicke z nekolika duvodu :
 - spatne se s nim spina maly odber (nemusi vydrzet sepnuty)
 - spatne snasi (bez dalsich uprav) ciste indukcni zatez
(motorky)
 - neda se s nim spinat (bez dalsich uprav) zarizeni ktere uz ma
v sobe tyristorovou / triakovou regulaci

Relatko je zkratka "vykopavka". ktera se ale da pouzit celkem
univerzalne.

> A veris tomu zdroju? ja moc nie kedze vedsina snas pouzije adapter z burzy.

Souhlasim. Navic se to zbytecne komplikuje a ten dalsi zdroj by
byl zapnuty porad -> pokud by se nepotreboval bylo by vhodne jej
vypnout ... a jsem tak kde jsem byli.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s