Co v tom bylo... (Was: jak se podivat na Vlastni oci)

Martin 'Megac' Mokry megac na vupu.sk
Čtvrtek Květen 15 11:15:29 CEST 2003

On Thu, May 15, 2003 at 10:30:40AM +0200, Michal Weinfurtner wrote:

> Ano, problem je v tom, ze my, coby pocitacovy odbornici jsme si plne
> vedomi vsech moznych i nemoznych rizik a tak se podle toho chovame. Ale
> prevazna vetsina uzivatelu e-bankovnich produktu o tomto nema ani
> potuchy a pro takove uzivatele tento system neni zrovna vhodny. S
> platebnma kartama je to podobne !

> A kdyz to neumim, najmu si nekoho, kdo mi to zabezpeci :-)))) Asi ne ze!
> Jeste ke vsemu, kdyz sama sporitelna nabada k vypnuti zabezpeceni v
> prohlizeci, aby to mohlo fungovat. To aby clovek pak nechodil na
> internetu nikam jinam :-(

> [...]

Neviem sice ake su moznosti v CR, ale tu v SR mam ucet v Tatrabanke a
som s nim velmi spokojny. Co sa tyka IB tak na prihlasenie je v mojom
pripade potrebny login, password a SMS kod. Ak by mi heslo niekdo
odkukal/sniffol z klavesnice a ukradol mobil, tak si moze akurat pozriet
moj stav uctu, na aktivnu operaciu je potrebny este kod z GRID karty.
A v pripade ze by som zistil ze mi zmizla GRID karta aj mobil, tak staci
jeden telefonat a pristup na ucet je v okamziku zablokovany. Dalsie
moznosti authentifikacie su: SecureID karta a i:key - cipova karta ktoru
treba vrazit do citacky cipovych kariet. Tieto urovne zabezpecenia sa
daju prehladne nastavovat.

To mi osobne pripada ako vcelku dostatocne zabezpecenie. A IB fungoval
zatial na kazdom browseri ktory som pouzival (Opera, Mozilla, Links).

JOKE: A najlepsi sposob ochrany je nemat na ucte nic co by sa dalo
ukradnut ;-)

--
Martin Mokry a.k.a. Megac
Work: Vyskumny Ustav Podoznalectva a Ochrany Pody