Vyvoj: udrzovani verzi, PHP skripty, jak na to?

Martin Bodlák bodlak na email.cz
Neděle Květen 18 20:53:15 CEST 2003

Omlouvam se, pokud to prijde dvakrat, mel jsem nejaky problem s mejlem a
tak to posilam znovu... MB

**************

Mozna se ptam blbe, ale resite nekdo spravu verzi PHP skriptu vetsiho
webu? Urcite ano :-) Prosim poradte!

Jsem programator a v praci pouzivam aktualne SourceSafe (M$ software pro
spravu verzi zdrojaku). Jsem ovsem relativne skromny a staci mi v
podstate udrzovani archivu (tak 1-3 posledni verze) a srovnavani souboru
archiv <-> aktualni stav. Tedy jsem hledal neco pro svuj RedHat9 a:

1) Dival jsem se na CVS, ale to mi nejak nesedi - hlavne jsem zvykly na
GUI :-) Take se mi zda pro me pouziti asi zbytecne slozite. Navic mi
vadi vsude se vyskytujici pracovni adresare CVS :-)
PHP skripty mam v primo v prislusnem adresari Apache, nikde jinde (no,
kazdy tyden zalohuji, ano, ano...) a zvykl jsem si je z tama rovnou pres
ftp tahat na ostry server. Takhle bych se musel vyhybat tem CVSackym
adresarum a mel bych vic prace :-)

2) Hledal jsem nejake GUI k xdiffu pro srovnavani souboru nebo neco
podobneho, nasel jsem xxdiff a Meld, ale xxdiff se mi moc nelibi a Meld
chce pygtk-1.99.15, ale to jsem nikde nenasel, jenom 1.99.14, takze
zatim nevim. (Autor Meldu tvrdi, ze ta novejsi verze je na rawhide, no
nevim...)

3) Koukal jsem i na Eclipse - to se mi libi moc, v praci v nem delame
veci v Jave a tak to s nim uz trosku umim - protoze pro nej existuje
plugin pro praci s PHP skripty. Tohle zatim vypada nejlepe, Eclipse ma
lokalni historii zmen a aspon se ji naucim pouzivat (v praci nemusim,
tam mam SourceSafe).

Jeste me napadlo, ze PHP taky umi s CVS, takze: nejak dokopat Eclipse ke
splupraci s CVS, skripty mit v pracovnim adresari, a "prekladem" v
Eclipsu je kopirovat do testovaciho adresare. Pouzivate to nekdo takhle?

Poradite mi nekdo? Klidne i neco uplne jineho, proste hledam schudne reseni.
Taky jsem cetl clanky na rootovi o CVS od Petra Baudise, moc se mi
libily. Ale to CVS... no nevim...
Diky moc a hezky zbytek vikendu.
MB

--