Práva u /proc/bus/usb

Michal Cihar cihar na email.cz
Úterý Květen 27 20:08:22 CEST 2003

Petr Šobáň wrote:
> Prosím můžete mi poradit jak nastavit práva určitému zařízení ?
>
> Prostě mám foták - hračku mustek gsmart mini2 no a program který s ním
> komunikuje tam na to zařízení i zapisuje takže potřebuji aby se po pripojení
> fotáku kdy se vytvoří zařízení /proc/bus/usb/něco/zařízení_fotak tomu souboru
> nastavily prava pro zapis i obyčejnému uživateli aby mohl číst a zapisovat.
>
> Problém je ten že ten soubor se tam udělá pouze při zapnutém fotáku (se
> vytvoří) a pokaždé s jiným názvem 001,002....
>
> Nějaké nápady ?

> [...]

Jde to v pohode udelat pres hotplug, presne si to nepamatuju a tady to
nemam...  Ale podle dokumentace asi takhle: Vytorit
/etc/hotplug/usb/neco.usermap s radkou, ktera bude vypadat asi takhle:

skriptik               0x0003      0x055f   0xc420    0x0000
0x0000      0x00         0x00

A pak ve skriptu /etc/hotplug/usb/skriptik zhruba tohle:
#!/bin/sh
if [ "${ACTION}" = "add" ]; then
         chgrp video ${DEVICE}
         chmod 664 ${DEVICE}