ot: provoz serveru - cena za elektrinu

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Sobota Květen 31 20:32:37 CEST 2003

On Sat, 31 May 2003 16:38:53 +0000 (UTC), Miroslav Suchý wrote:

: Nastehoval jsem se do najmu, pred nami tu byli manzele,
: kteri rozhodne nemeli pustenej kompl 24 hodin. Proste
: normalni rodina. Naproti tomu ja zde mam ted pustenej
: 24 hodin router (K6, tusim na 120 Mhz)
: 24 hodin desktop (PIII, 500 Mhz)
: cca 20 hodin denne - obcas ho vypina obcas ne - desktop
: (Celeron 300 Mhz).
: No a po pul roce jsme meli nedoplatek na elektrine cca 3000
: Kc, takze pokud dobre pocitam tak narust cinil 500 Kc mesicne.

Za predpokladu, ze predtym zalohy presne sedeli... Netusim kolko
v CR stoji elektrina, ale v zasade by to ale mohlo sediet -
200 - 300 W navyse by tomu mohlo zodpovedat.

Na router je desktop zbytocny. Nejaky stary notebook, pripadne
aj s rozbitym displayom ma spusta ludi doma, pripadne sa da kupit
za velmi mierne ceny. Pokial sa mu vypne disk, vojde sa do 20 W.
Moj router v takomto stave vydrzi dve hodiny na baterky 14.4 V /
1800 mAh (povodne boli uz nanic, tak som tam kedysi nacpal
obycajne NiMH AA monoclanky :-)). To je pokial dobre ratam
okolo 13 W alebo cca 10 kWh mesacne. HW je 486/100 MHz, 24 MB,
1 x PCMCIA wireless, 1 x PCMCIA ethernet.

Desktop nechavam cez noc pusteny iba ked bezi nejaka kompilacia /
testy, inak je to zbytocny zrut elektriny.

Zdravi
--
                                   Stano