Koniec vyvoja volneho Linuxu od RedHat

Čtvrtek Listopad 6 09:01:35 CET 2003

On Wed, Nov 05, 2003 at 11:56:12PM +0100, Debian User wrote:

> Jasne, bacha, velky kluci se tu bavi spolu...

Ale pane kolego, nebudte tak vztahovacny.

Kdyz si on-line koupim system za 100kKc na rok, pak si kupuju podporu a
ne krabici. Navic k cemu by mi bylo 40 krabic, kdyz mam serverovou
farmu?

Kdyz chcete zakaznikovi koupit system s podporou na ~3 roky do ceny
3kKc, pak je pro Vas dulezita krabice a ne to, ze mate system
skalovatelny do ~32 CPU a ~64GB pameti vcetne vyladeneho I/O a moznosti
objednat si SLA s reakcni dobou do X hodin.

To jsou opravdu *zasadne* jine problemy a *zasadne* jina trida i bez
toho, abyste se kvulit tomu musel urazet a jeste tvrdit, ze se vytahuju
(to je cisty osobni utok, vite?).

Takze si ujasnete, co chcete a pak prestante ohrnovat nos nad tim, ze
lze za $150 nebo $370 koupit system bez krabice a lisovaneho CD. K tomu
si laskave uvedomte, ze Fedoru bude mozne palit, redistribuovat a zrejme
si ji budete moct koupit v knihkupectvi ve slusivem obalu i s priruckou
za ~200-300 Kc.

A jestli chcete ohrnovat nos nad tim, ze v nazvu Fedora neni nazev firmy
Red Hat, pak se rozhlednete a zjistite, ze to neni dulezite (napr.
AS/400 je od IBM atd). To ze Oracle ma Oracle neznamena, ze Red Hat bude
mit jen Red Hat, ne?

> Zajimalo by me, cim se tu na ostatni vytahujete. Tohle se snad
> muze stat jen v nasich malych pomerech. Nikdo vam neupira vase
> znalosti, zkusenosti a pripadne moznosti - a co? Tenhle typicky cesky
> zpusob prezentace sam sebe tim, ze se ohanim jakej jsem king, protoze
> jezdim v super bouraku (ktery jsem ani nevymyslel ani nevyrobil), je
> ponekud trapny.

Trapne je, k cemu se zde uchylujete misto toho, abyste mel po ruce
alespon 1 rozumny argument (tj. to ze Red Hat ma dneska produkt Fedora
neni vubec zadny duvod vubec k nicemu).

> Mimochodem, nic ve zlem, ale zajimalo by me, cim jste touhle
> diskuzi prispeli k tematu teto diskuzni skupiny. Uz jednou jsem
> navrhoval, aby se pro tyhle ucely zalozila skupina Linux Commercial.
> Ostatnim se omlouvam, ale uz me nebavi nachazet ve schrance tohle
> mlaceni prazdne slamy.

Obavam se, ze jste krome odsouzeni Fedora Projectu (bez realneho duvodu)
opravdu neprispel vubec nicim. Tedy krome faktu, ze delka oficialni
zarucene podpory je skutecne kratsi, nez byla v minulosti.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz