Koniec vyvoja volneho Linuxu od RedHat

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Čtvrtek Listopad 6 09:14:41 CET 2003

> A jestli chcete ohrnovat nos nad tim, ze v nazvu Fedora neni nazev firmy
> Red Hat, pak se rozhlednete a zjistite, ze to neni dulezite (napr.
> AS/400 je od IBM atd). To ze Oracle ma Oracle neznamena, ze Red Hat bude
> mit jen Red Hat, ne?
Fedora je "redhat sponzored". Cili to _neni_ produkt redhatu. Ze na ni
pracuji lidi od redhatu? A co ma byt, to na jadre taky a presto neni jadro
vyrabeno redhatem. To, ze na necem nekdo pracuje neznamena, ze je za to
odpovedny.
A to je jadro pudla: redhat je podle sveho vlastniho vyjadreni odpovedny
(nadale) za sve enterprise verze. Ne za Fedoru. Za tu je v podstate
odpovedna "komunita" - a ta je jaksi nedohnatelna. Je to situace velmi
obdobna debianu - s tou odlisnosti, ze v debianu je pouze komunita a nikoliv
komunita plus nekdo vetsi (rozumej skupina vyvojaru redhatu rizenych
redhatem)

> Trapne je, k cemu se zde uchylujete misto toho, abyste mel po ruce
> alespon 1 rozumny argument (tj. to ze Red Hat ma dneska produkt Fedora
> neni vubec zadny duvod vubec k nicemu).

Na fedora.redhat.com neni nic o tom, ze Fedora je produkt redhatu. Po kolika
uz? Pokud mam citovat, tak:
"The Fedora Project is a Red-Hat-sponsored and community-supported open
source project. It is also a proving ground for new technology that may
eventually make its way into Red Hat products. It is not a supported product
of Red Hat, Inc. "

Tak uz _prosim_  prestante hlasat, ze redhat ma novy produkt jmenem fedora.
NEMA.

> Obavam se, ze jste krome odsouzeni Fedora Projectu (bez realneho duvodu)
> opravdu neprispel vubec nicim. Tedy krome faktu, ze delka oficialni
> zarucene podpory je skutecne kratsi, nez byla v minulosti.

Nikdo Fedoru neodsuzuje. Jen rikam(e), ze Fedora _neni_ ekvivalentem
stavajicich volnych verzi redhatu. Proste neni, protoze za ni nestoji
redhat, ale mnohohlava komunita bez konkretni zodpovednosti. Coz muze
nekterym vadit pri nasazeni ve firmach. Ano, firmy si mohou koupit placeny
redhat, ale to je jina pohadka.

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz