Backup VM serveru -- was: Re: vykon VM emulatoru - was: Re: VMware & Virtual PC

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Listopad 10 09:28:10 CET 2003

----------
> Odesílatel: Dalibor Straka <dast na panelnet.cz>
> Bezne pouzivame vmware GSX verzi. Pro ty co nevedi co je GSX: Serverovy
> vmware, na kterem se pusti treba pet virtualu. Vykon to omezuje pramalo.
> Jede to jako z praku. Sam Vandrovec (pise pro vmware v cecku a asi i ty
> vmware moduly do kernelu jsou jeho prace) rika, ze to vykon neomezuje
> a uz mu ve vmware bezi i nekolik ostrych serveru.
>
> Bavil jsem se s nim, jestli je to dobre mit na vmware ostry server.
> Vysvetloval proc je to v poradku, kdyz to vykonove utahne.

Koukam, ze vmware zhusta pouzivate. Chtel bych se zeptat, jak je to se
strategii backupu virtualnich serveru - da se nejak udelat virtualni
freeze, kdy sice virtualni stroj bezi, ale da se zbackupnout jeho snapshot
(lepe receno kopie snapshotu udelana v case T, pricemz system jede dal, ale
ta kopie fyzicky existuje a do souboru s diskem se neukladaji zmeny, takze
se v case T+1 da udelat backup, a soubory jsou konstantni az do povoleni
ulozeni zmen v case T+2)?

Nebo jak se to dela, aby se virtualni server nemusel vypinat a presto po
restore korektne nabehl?

Je mi jasne, ze paranoidni byckup strategy by byla i s backupem uvnitr
virtualniho stroje, tedy by se backupovaly i data jeho databaze, nejen FS
jako celek, nebot ruku na srdce, pojedou tam wokna, coz je destabilizacni
prvek sam o sobe.

Dik, JL.