Backup VM serveru -- was: Re: vykon VM emulatoru - was: Re: VMware & Virtual PC

Aben Siatris aben na webcom.sk
Pondělí Listopad 10 09:51:14 CET 2003

Dňa Po 10. November 2003 09:28 ste napísali:
> ----------

> Koukam, ze vmware zhusta pouzivate. Chtel bych se zeptat, jak je to se
> strategii backupu virtualnich serveru - da se nejak udelat virtualni
> freeze, kdy sice virtualni stroj bezi, ale da se zbackupnout jeho snapshot
> (lepe receno kopie snapshotu udelana v case T, pricemz system jede dal, ale
> ta kopie fyzicky existuje a do souboru s diskem se neukladaji zmeny, takze
> se v case T+1 da udelat backup, a soubory jsou konstantni az do povoleni
> ulozeni zmen v case T+2)?
ano, snapshot sa da krasne spravit :) ale pozor! zozere to diskovy priestor
+ priestor pre ulozenie pre pamat.

> Nebo jak se to dela, aby se virtualni server nemusel vypinat a presto po
> restore korektne nabehl?
virtualny pocitach sa da suspendovat. teda obsah pamete sa ulozi na disk
a vypne sa. a pri zapnuti sa rozbehne. pozor, nieje to 100%! napriklad
by som nesuspendoval pocitac v ktorom sa prave kompiluje... :))
vacsinou sa to znova sice rozbehne ale su pripady v ktorych dojde
na kernel panic :) pri windowsoch zas nepouzivat suspend ked sa robi
hojne zo sietou. to vlastne vseobecne nieje dobry napad :))

> Je mi jasne, ze paranoidni byckup strategy by byla i s backupem uvnitr
> virtualniho stroje, tedy by se backupovaly i data jeho databaze, nejen FS
> jako celek, nebot ruku na srdce, pojedou tam wokna, coz je destabilizacni
> prvek sam o sobe.
pomoc! :)

ale na wokinka je inak idealne :) a bez problemu neustale suspendovanie
a znova rozbehavanie. davat si ale treba velmi pozor na cas a jeho
synchronizaciu!

--
:
:. stay cool