kernel patch otazky

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Středa Listopad 12 19:29:23 CET 2003

On Wed, Nov 12, 2003 at 01:19:57PM +0100, Dan Bar wrote:

> 1. jak se to ma s kernel low-latency/ preemept kernel patches?
> Myslim tim ktery z nich (jestli vubec; pro jadro 2.4.21) byste
> volily pro server. Jaky (zaruceny) zdroj ke stahovani pouzivate?

Na server bych nedaval ani jeden z nich, leda byste z nejakeho
obskurniho duvodu potreboval trochu vice "realtime" chovani. Jinak to
na temer zadne sluzbe nepoznate a zbytecne riskujete stabilitu.

Na desktop doporucuji low-latency patche (od Andrewa Mortona)
a nastavovat priority procesum (napr. -10 X serveru, +20 cronjoby, -5
audio/video prehracum, hram apod.). Preempt na 2.4 povazuju za vice
riskantni a lepsich vysledku jsem dosahoval uz s low-latency patchi (i
kdyz obe reseni se nevylucuji, naopak).

> 2. Narazil jsem na (pro mne) novy a zajimavy patch grsec (1.9.11).
> Bohuzel se tluce s XFS (XFS 1.3.1 against vanilla 2.4.21 kernel)
> patch. Mate nekdo overeny zdroj kde by byl dostupny souhrnny patch?

Vezmete si zdrojaky kernelu z Mandrake Linuxu (anebo si ho rovnou
nainstalujte celeho :-), budete tam mit low latency, grsec
(kernel-secure balik), XFS a spoustu dalsich veci, navic pomerne
otestovane a s dlouhodobym supportem (updates).

--
         Martin Mačok                 http://underground.cz/
   martin.macok na underground.cz        http://Xtrmntr.org/ORBman/