Lze udrzet vadny disk v poli?

Milan Kocián milon na wq.cz
Pátek Listopad 21 01:31:00 CET 2003

On Thu, 2003-11-20 at 23:45, Dan Ohnesorg wrote:

> No jo jenze ta obnova neprobehne, protoze diky tomu castecne vadnemu to pole
> jaksi po rozbehu okamzite pada. Kdyby jsem pole presvedcil, aby se udrzelo v
> chodu, tak by mozna na ten disk obnova probehla.

> Ono v zasade o nic nejde, to pole stejne prijde smazat. Netroufnul bych si
> rict, hele ono se to spravilo budeme se tvarit jakoby nic a jedeme dal.
> Spise to tak zkousim, protoze nebudu nicit novy disk jen abych prozkoumal co
> vsechno soft raid snese. Samozrejme je nejaka nocni zaloha, takze se jedna o
> necely den prace. Celkem o nic nejde. Ale kdyz to vezmu teoreticky, tak pole
> [...]
Muzu se zeptat jak to myslite tim smerem ukladanim odzadu smerem
dopredu?? Jaky by to melo vyznam? Vzdyt to odporuje zdravemu rozumu (tim
nechci rici, ze to neni mozne).

Jinak kolega Mazanec urcite myslel vymenit ten ctvrty na srot a znovu
zasynchronizovat pole, aby vam pad dalsiho hd neposlal pole do kyticek.
Protoze kdyz vam u noveho pole odejdou dva hd tak rychle, moc bych
neveril ani tem ostatnim. Ale pokud to mate jen hrani, tak je to asi
jedno.

Jedine, co me napada, je zmensit ten RAID, ale vubec me nenapada jak.
Dle me to nejde.

Ja osobne tedy tuto citlivost RAIDu na chyby vitam.

S pozdravem Milan Kocian