Lze udrzet vadny disk v poli?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Listopad 21 07:34:38 CET 2003

> Pokud vam na datech z toho pole aspon trosku zalezi, tak to pekne svizne
> okamzite vypnete,
 ^^^^^^^^^^^^^^^^^

> sezente disk, vrazte ho misto, co je na srot, nechce
> obnovit co se da ...

Filozofická otázka - je to nutné vypínat ?

Dejme tomu, že budu mít pole RAID5 ze 3 disků. Na jednom z nich
nasimuluju chybu - vytáhnu ho. Za běhu.

A teď by mě zajímalo, jak se k tomu postaví jádro a jestli se
nad takové malichernosti dokáže "povznést" a pokračovat v práci
aniž padne na hubu.

No a jako třešničku bych tam ten disk za chvíli vrazil zpátky.
Taky za běhu. Dokázal by ho ovladač RAIDu rozpoznat a
zrestaurovat to pole, to vše opět za běhu ?

Toto jsem sice nikdy nezkoušel, ale docela by mě to zajímalo - a
chystám se to vyzkoušet, až pořídíme nový server a toho
"stařečka" co tu běží teď pak zneužiju na podobné pokusy.

P.S. po HW stránce je to IMHO v pořádku - ty disky na kterých to
chci vyzkoušet jsou SCSI v hot-swap šuplících. Takže by to snad
měly přežít (stejně jako SCSI řadič).

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s