Lze udrzet vadny disk v poli?

Zdenek SUTR Kaminski sutr na nms12.prago.net
Pátek Listopad 21 08:52:27 CET 2003

On Fri, 21 Nov 2003, Miroslav BENES wrote:

>  ^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Filozofická otázka - je to nutné vypínat ?
>
> Dejme tomu, že budu mít pole RAID5 ze 3 disků. Na jednom z nich
> nasimuluju chybu - vytáhnu ho. Za běhu.
>
> A teď by mě zajímalo, jak se k tomu postaví jádro a jestli se
> nad takové malichernosti dokáže "povznést" a pokračovat v práci
> aniž padne na hubu.

Bude pokracovat v praci, nepadne na hubu. Jen ten raid pobezi v
degradovanem modu. Dokonce kdyz ten stroj restartnete a ten 3 disk tam
nebude, porad to bude bootovat...

Jen si musite uvedomit, ze /boot muze byt jen na raid1, aby bootloader
umel natahnout jadro...

> No a jako třešničku bych tam ten disk za chvíli vrazil zpátky.
> Taky za běhu. Dokázal by ho ovladač RAIDu rozpoznat a
> zrestaurovat to pole, to vše opět za běhu ?

Nejsem si ted jisty, jestli ho nebudete muset do raidu pridat rucne pomoci
nejakeho nastroje (raidtools, mdadm ci jak se to jmenuje). Ja ho rucne
pridaval a nezkoumal jsem, zda to jde "samo". Tipl bych, ze ne.

> Toto jsem sice nikdy nezkoušel, ale docela by mě to zajímalo - a

Ja to zkousel.

--zk