Použití Fedora Project v praxi a realita

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Neděle Listopad 23 20:26:23 CET 2003

On Sun, Nov 23, 2003 at 07:26:27PM +0100, Milan Kerslager wrote:
> Proto musi firma do posledniho muze branit svoji registrovanou znamku, pokud
> se dozvi o problemu (tj. ze ji nekdo zneuziva, resp. porusuje zakonem nebo
> jim stanovene podminky pouziti).
>
> Kdyz to firma (sdruzeni) neudela, riskuje ztratu znacky, protoze
> kdokoliv muze prokazat, ze dany pojem je obecne oznaceni, ktere
> neidentifikuje vyhradne vyrobek vlastnika znamky.
Este k tomu dodam aj pohlad z druhej strany. Toto obmedzenie je vlastne aj
ochranou zakaznika, lebo inac by mohol hocikto distribuovat nejaku somarinu
pod nazvom Fedora alebo Debian, ktora s nimi nebude mat vobec nic spolocne.

> Ochrannou znamku si takto chrani i Linus (pravni zastupci jeho
> zamestnavatele), ale i Red Hat, Inc. Stejne to dela i Debian (nekdo z
> Debianistu zde prezentoval odkaz na stejnou podminku prava na oznaceni
> Debian, jako ma Fedora [tj. pouze nemodifikovany original]).
Hehe, ja nie som Debianista :-)

Takze suma sumarum: na prvy pohlad to vyzera ako nejaka hrozna chobotina, ale
iba to odzrkadluje realitu a inde to je presne tak isto. Vyrobcovia
modifikovanych distribucii (ku ktorym patrim aj ja), mozu ochranne znamky bez
prilis namahavej prace odstranit a maju po problemoch.

Mozno by niekto mohol napisat "Linux Distribution De-trademarking HOWTO", a
potom uz snad bude pokoj.

>                         Milan Kerslager
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
       Microsoft does write "free" software. Not free as in "free
               beer," or "free speech," but "Free Tibet."