Použití Fedora Project v praxi a realita

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Neděle Listopad 23 20:54:28 CET 2003

On Sunday 23 of November 2003 20:26, you wrote:
> Este k tomu dodam aj pohlad z druhej strany. Toto obmedzenie je vlastne aj
> ochranou zakaznika, lebo inac by mohol hocikto distribuovat nejaku somarinu
> pod nazvom Fedora alebo Debian, ktora s nimi nebude mat vobec nic spolocne.

ano, to je jeden ze dvou relevatnich duvodu. To je jedine dobre a kdo tvrdi
opak, tak je podezrely termit ...

Jak se ale mam zachovat, kdyz (hypoteticky) do distribuce zapracuji pouze
oficialni aktualizace zverejnene tvurcem distribuce? Nedal jsem tam nic
sveho, vse proslo QA vyrobce. Stejne to nemuzu pojmenovat
FEDORA/RedHat/Bastard. A to je mi trochu proti srsti, kdyz uz vyrobce umozni
vygenerovat ISO image pomoci jejich "jakes takes" (*) otestovanych skriptu,
tak by to mel umoznit nechat pod stejnym jmenem.

(*) "Jakes takes" znamena, ze to dali do distribuce, ale iso se s tim ubalit
nedaji, pokud tomu trosku neupravite frizuru/streva. At uz mluvime o RH nebo
o Mandrake, a at uz paranoidne predpokladame, ze vlastne nechteji, aby nekdo
balil image, nebo ze jsou proste takovy lemplove, ze to nefunguje na prvni
pokus.

> Hehe, ja nie som Debianista :-)

u2

> Takze suma sumarum: na prvy pohlad to vyzera ako nejaka hrozna chobotina,
> ale iba to odzrkadluje realitu a inde to je presne tak isto. Vyrobcovia
> modifikovanych distribucii (ku ktorym patrim aj ja), mozu ochranne znamky
> bez prilis namahavej prace odstranit a maju po problemoch.
> Mozno by niekto mohol napisat "Linux Distribution De-trademarking HOWTO", a
> potom uz snad bude pokoj.

jeste lepsi by byl balickek DERedhatize-0.1.noarch.rpm :) tim nemyslim rm -rf
/ , ale skripty, ktere odstrani trademarkovane veci, popripade je nahradi
neskodnymi kreslenymi vtipy.

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu