AMD64 - kdo doda HW?

Miloslav Trmac mitr na volny.cz
Středa Listopad 26 10:59:55 CET 2003

On Wed, Nov 26, 2003 at 10:26:00AM +0100, Karel Zak wrote:
>  IMHO  bych u  projektu nad  10000 radek  vubec nepouzival  jine nez  ve
>  vlastnim .h souboru exaktne definovane typy.
.... a efektivne nutil kazdeho, kdo bude program portovat na jinou
platformu, aby ty typy zmenil, a dohledaval, kde je potreba menit i
dalsi veci.

POSIX definuje dostatek "standardnich" typu pro obvykle ucely. Pokud
dusledne pouzivate off_t, staci v Linuxu program pro podporu velkych souboru
prekompilovat s -D_FILE_OFFSET_BITS=64, coz take automaticky zajisti
pouziti syscallu lseek64 () misto 32-bitoveho lseek (). Vysledny program
je automaticky, bez dalsiho usili prenositelny na jine platformy;
nanejvys je potreba najit podobne prepinace kompilatoru, pokud je
implicitni prostreni nevyhovujici (napr. prave z duvodu volby off_t).

Rad bych zminil jeste <stdint.h>, ktery nabizi uint64_t a podobne typy.

>  Podobne jako se size_t vs. int to bude podle mne i s time_t a prechodem
>  na "vetsi" unixovy  cas apod.
Tezko rict. I dnes je naprosto legalni time_t == double :)
	Mirek